PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Tesla więcej przedpłat zwraca niż przyjmuje? Firma zaprzecza

Autor: WNP.PL (PIM)
05-06-2018 20:00 |  aktualizacja: 05-06-2018 20:26
Tesla więcej przedpłat zwraca niż przyjmuje? Firma zaprzecza

Elon Musk zapowiada zwiększenie produkcji Tesli 3

Fot. Maurizio Pesce/Flicr

Zajmująca się analizą danych firma Second Measure twierdzi, że Tesla więcej przedpłat zwraca niż otrzymuje. "Nasze dane wskazują co innego" – odpowiada firma. Jednak nawet jeżeli to analitycy mają rację, trend ten może być dla Tesli korzystny – nie jest w stanie zaspokoić popytu na swoje samochody.

  • Od początku tego roku więcej klientów występuje o zwrot zaliczek niż wpłaca nowe.
  • Część z rezygnujących z modelu 3 decyduje się na droższe samochody marki.
  • Zainteresowanie budżetowym modelem Tesli może także zmniejszyć redukcja ulg podatkowych, jakie dotąd zyskiwali nabywcy elektrycznych aut.
Według Second Measure w kwietniu tego roku 8 proc. klientów, którzy wpłacili zaliczkę skonfigurowało swój przyszły samochód, podczas gdy 23 proc. wystąpiło o zwrot zaliczki. Według firmy oznacza to zarówno zwiększenie liczby realizowanych zamówień jak i rezygnacji.

Zamówienia na Teslę 3, pierwszy masowy i „budżetowy” produkt Elona Muska, wizjonera elektromobilności , ruszyły w marcu 2016. Według Second Measure złożono wówczas 61 proc. obecnej liczby zamówień. Potem przyrost był znacznie powolniejszy i zaczęły się pojawiać żądania zwrotu zaliczki, których obecnie przybywa szybciej niż nowych zamówień, zwłaszcza od czasu, kiedy pojawiły się problemy z masową produkcją na poziomie deklarowanym początkowo przez Elona Muska.

Czytaj także: Opóźnienia Tesli? Elon Musk wini roboty

Firma analityczna wskazuje, że od początku tego roku znacznie więcej osób występuje o zwrot zaliczki, niż składa nowe zamówienia. Według Elona Muska jeszcze w sierpniu ubiegłego roku całkowity odsetek rezygnacji w całkowitej liczbie zamówień wynosił 12 proc.

Część komentatorów wskazuje jednak, że z punktu widzenia Tesli nie jest to zły trend (przynajmniej do czasu nagłośnienia go przez media), ponieważ firma i tak ma olbrzymie problemy z próbami zaspokojenia potencjalnych nabywców – podczas gdy na samochody czeka około 450 tys. chętnych, w pierwszym kwartale tego roku udało się ich wyprodukować tylko 8 180. Przy tym tempie produkcji czas oczekiwania na samochód mógłby przekroczyć 11 lat. Elon Musk zapowiada jednak, że już w tym miesiącu produkcja zwiększy się do 6 tys. aut tygodniowo. Poza tym część rezygnujących z taniego modelu 3 decyduje się na zakup innych, dwukrotnie droższych samochodów Tesli, co akurat dla firmy jest korzystne.

Czytaj także: Tesla traci w oczach klientów. Wszystko przez...

Problemem dla taniej Tesli jest też kończące się dofinansowanie w postaci wynoszącej 7,5 tys. dolarów ulgi podatkowej. Tesla wiosną przekroczy barierę 200 tys. samochodów, po której jej produktom (podobnie jak produktom konkurencji) nie będą już przysługiwały ulgi w pełnej wysokości. Stopniowo będą one obcinane o połowę. W przypadku kosztującego 35 tys. dolarów modelu 3 strata 7 500 dolarów jest odczuwalną zmianą kosztu nabycia samochodu.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 276 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

588 057 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.