Pierwsze 9 miesięcy roku 2007, dla Toory Poland był równie nieudany, jak poprzednie. Spółka zanotowała 55,3 mln zł sprzedaży wobec 71,1 mln zł rok wcześniej. Na domiar złego, jej koszty okazały się wyższe niż przed rokiem i już na poziomie wyniku ze sprzedaży, firma straciła 18,7 mln zł wobec 2,5 mln zł zysku przed rokiem. Na poziomie netto, Toora straciła 21,7 mln zł, a po dziewięciu miesiącach jest już 71,3 mln zł na minusie.
Pod dużym znakiem zapytania stoi realizacja obniżonej prognozy sprzedaży na br. W lipcu firma obiecywała 293 mln zł (wcześniej było to 430 mln), a po trzech kwartałach wypracowała 196 mln zł.
Wśród czynników, które Toora wskazała jako te, które będą miały wpływ na wyniki co najmniej kolejnego kwartału są:
- w zakresie produkcji, rozwiązanie sytuacji z Bankami finansującymi Spółkę, czyli powrót do normalnych linii kredytowych. Przełoży się to na zwiększenie zakupu materiałów produkcyjnych, a w konsekwencji wzrost wartości produkcji i przychodów ze sprzedaży;
- w zakresie jakości, Zarząd Spółki koncentruje się na zachowaniu umów z klientami w związku z czym, duży nacisk kładzie na obniżenie brakowości produkcji felg aluminiowych z ok.25% w chwili obecnej (zejście z poziomu 61% na koniec czerwca '07) do 20% na koniec roku 2007. W perspektywie roku 2008 planuje się obniżenie poziomu braków wewnętrznych do poziomu 12 %.;
- w zakresie planu naprawczego, po ostatecznym zatwierdzeniu przez instytucje finansowe (Banki) przygotowanego przez Spółkę planu restrukturyzacji, zostanie on całościowo wdrożony w Spółce. Normalizacja stosunku przychodów do kosztów pozwoli na przywrócenie równowagi ekonomicznej Spółki, gdzie struktura zatrudnienia kosztów zmiennych i stałych będzie adekwatna do wartości przychodów i produkcji.
Na liście produktów Toory, oprócz aluminiowych obręczy kół i grzejników, znajdują się komponenty wytwarzane np.dla TRW, takie jak obudowy przekładni kierowniczych (Lancia Y i Musa, Fiat Idea/Punto/Panda, Renault Clio/Modus, Opel Corsa), wsporniki silników (Fiat Panda/Punto/Idea/ Ducato/Doblo, Lancia Musa, Renault X44), tłoki zacisków hamulcowych (Knorr Bremse do Iveco). Na rok 2007 planowano uruchomienie produkcji: płyt podstawowych (dla TRW) do Fordów i PSA oraz korpusów filtrów do Renault i VW Touran.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Toora w III kwartale: prawie 22 mln zł straty