Mimo faktycznego udoskonalenia w ostatnich latach, litowo-jonowych baterii, dla potrzeb przemysłu motoryzacyjnego, technologia ta nie jest jeszcze gotowa do zastosowań samochodowych, twierdzą inżynierowie Toyota Motor Corp.
Nieunikniona jest w związku z tym roczna bądź dwuletnia zwłoka dla wprowadzenia nowego pojazdu hybrydowego, który będzie wykorzystywał akumulatory litowo-jonowe.
Obecnie, seria samochodów hybrydowych Toyoty - modele Prius, Highlander i Camry oraz Lexus RX400h, LS 600 hL oraz GS 450h - używa baterii niklowych.
Prius jest dominującym modelem jeśli chodzi o napęd hybrydowy. W USA, do lipca Toyota sprzedała ponad 110,5 tys. tych samochodów i jest to wzrost aż o 86,5 % w stosunku do sprzedaży z analogicznego okresu roku poprzedniego (59270 szt.). W ogóle, za oceanem sprzedano dokładnie 203098 pojazdów hybrydowych co daje wzrost o 42,4 % w porównaniu z okresem I-VII 2006.
Toyota przygotowywała się do wprowadzenia nowych albo przekonstruowanych hybryd, z nowymi, litowo-jonowymi bateriami pomiędzy 2008 a 2010 rokiem. Plany jednak pokrzyżowały przypadki przegrzania, zapalenia lub nawet eksplozji akumulatorów.
Technologię litowo-jonową planuje wprowadzić także GM. Nastąpi to jednak nie wcześniej jak po zakończeniu testów i badań, czyli w roku 2010. Akumulatory takie zadebiutują w układzie E-Flex, w samochodzie Chevrolet Volt.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Toyota: akumulatory litowo-jonowe - później