Toyota: akumulatory litowo-jonowe - później

Toyota: akumulatory litowo-jonowe - później
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Mimo faktycznego udoskonalenia w ostatnich latach, litowo-jonowych baterii, dla potrzeb przemysłu motoryzacyjnego, technologia ta nie jest jeszcze gotowa do zastosowań samochodowych, twierdzą inżynierowie Toyota Motor Corp.

Jak pisze Automotive News, badacze widzą już przewagę i korzyści z zastosowania lito-technologii ale jest ona ciągle w fazie testów i badań.

Nieunikniona jest w związku z tym roczna bądź dwuletnia zwłoka dla wprowadzenia nowego pojazdu hybrydowego, który będzie wykorzystywał akumulatory litowo-jonowe.

Obecnie, seria samochodów hybrydowych Toyoty - modele Prius, Highlander i Camry oraz Lexus RX400h, LS 600 hL oraz GS 450h - używa baterii niklowych.

Prius jest dominującym modelem jeśli chodzi o napęd hybrydowy. W USA, do lipca Toyota sprzedała ponad 110,5 tys. tych samochodów i jest to wzrost aż o 86,5 % w stosunku do sprzedaży z analogicznego okresu roku poprzedniego (59270 szt.). W ogóle, za oceanem sprzedano dokładnie 203098 pojazdów hybrydowych co daje wzrost o 42,4 % w porównaniu z okresem I-VII 2006.

Toyota przygotowywała się do wprowadzenia nowych albo przekonstruowanych hybryd, z nowymi, litowo-jonowymi bateriami pomiędzy 2008 a 2010 rokiem. Plany jednak pokrzyżowały przypadki przegrzania, zapalenia lub nawet eksplozji akumulatorów.

Technologię litowo-jonową planuje wprowadzić także GM. Nastąpi to jednak nie wcześniej jak po zakończeniu testów i badań, czyli w roku 2010. Akumulatory takie zadebiutują w układzie E-Flex, w samochodzie Chevrolet Volt.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Toyota: akumulatory litowo-jonowe - później

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!