Toyota: hamulce w 4 modelach hybryd do naprawy

Toyota: hamulce w 4 modelach hybryd do naprawy
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Koncern motoryzacyjny Toyota poinformował we wtorek, że w czterech produkowanych przez niego modelach samochodów hybrydowych, w tym najnowszej wersji najlepiej sprzedającego się Priusa, naprawy wymagają hamulce.

Oprócz Priusa problem dotyczy także luksusowego Lexusa HS250h w wersji sedan, hybrydowego sedana Sai oraz Prius w tzw. wersji plug-in, którego akumulatory można doładowywać z domowej sieci elektrycznej.

W sumie naprawy wymaga koło 437 tys. samochodów na całym świecie, z czego 223 tys. w Japonii, 155 tys. w Ameryce Północnej i 53 tys. w Europie.

Właściciele trzeciej generacji samochodów Prius skarżyli się, że na wyboistych nawierzchniach podczas powolnego hamowania zawodziły nowego typu hamulce przystosowane do ładowania akumulatorów samochodu. Zanim zadziałały hamulce tradycyjne auto praktycznie nie hamowało.

Naprawa będzie polegała m.in. na uaktualnieniu oprogramowania odpowiadającego za system ABS. Do czasu wyeliminowania problemu kierownictwo Toyoty apeluje do kierowców o mocniejsze przyciskanie hamulca.

Wymiana oprogramowania w Priusach rozpocznie się w środę. Właściciele będą powiadamiani bezpośrednio przez dealerów Toyoty. Sama naprawa trwa około 40 minut.

Nowe oprogramowanie dla pozostałych modeli nie jest jeszcze gotowe i ich sprzedaż zostanie wstrzymana do przełomu lutego i marca.

Japońskie ministerstwo transportu otrzymało 94 skargi dotyczące hamulców w Priusach. Toyota informuje o 84 przypadkach i zapewnia, że żaden z nich nie doprowadził do wypadku drogowego.

Trzecia generacja Toyoty Prius weszła do sprzedaży w maju ubiegłego roku i dzięki rządowemu programowi wspierającemu energooszczędne samochody stała się jednym z najlepiej sprzedających się samochodów.

Toyota sprzedała na całym świecie około 18 tys. Lexusów HS250h i 7 tys. Sai w Japonii.

Koncern znajduje się obecnie w trudnej sytuacji bowiem już wcześniej poinformował, że naprawy wymaga ponad 8 mln samochodów na całym świecie z powodu blokujących się pedałów gazu i przesuwających się mat podłogowych.

Toyota stara się wszelkimi sposobami utrzymać opinię marki niezawodnej i wysokiej jakości. Może się to jednak okazać trudne bowiem ocenia się, że w wypadkach mogących mieć związek z tymi usterkami zginęło w ciągu ubiegłych 10 lat 19 osób.

Amerykański Urząd ds. Bezpieczeństwa Transportu (NHTSA), po otrzymaniu ok. 100 skarg na samochody Toyoty, prowadzi własne śledztwo.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Toyota: hamulce w 4 modelach hybryd do naprawy

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!