Toyota Motor Europe (TME), odzyskując 91% akumulatorów ze swoich pojazdów hybrydowych we własnej sieci sprzedaży, rozszerza program o niezależne stacje ELV (end-of-live vehicle). TME zakłada 100% recyklingu akumulatorów, wykorzystywanych w samochodach hybrydowych, zarówno we własnej sieci dealerskiej, jak i w autoryzowanych stacjach ELV w Europie.
Obecnie firma uruchamia program, mający na celu recykling wszystkich akumulatorów, które trafiły na rynek. Proces będzie odbywał się zarówno w sieci dealerskiej Toyoty i Lexusa, jak i w niezależnych stacjach ELV. Dlatego też TME ogłosiła przedłużenie do 31 marca 2018 roku umów z firmami, zajmującymi się recyklingiem akumulatorów w Europie:
- francuska Société Nouvelle d'Affinage des Métaux (SNAM) - firma odpowiedzialna od 1 lipca 2011 roku za recykling akumulatorów niklowo-metalowo-wodorkowych (stosowanych w modelach Prius, Auris Hybrid, Yaris Hybrid i modelach Lexusa);
- belgijska Umicore N.V - firma odpowiedzialna od 20 sierpnia 2012 roku za recykling akumulatorów litowo-jonowych (stosowanych w modelach Prius+ i Prius Plug-in).
źródło: TME