Japoński koncern motoryzacyjny Toyota sprzedał w 2014 roku 10,2 mln samochodów na całym świecie, nieznacznie wyprzedzając drugiego w tym zestawieniu niemieckiego Volkswagena z 10,1 mln sprzedanych aut - poinformowała w środę agencja Associated Press.
Toyota publikując w środę dane handlowe zastrzegła, że prognozy na 2015 rok są gorsze, a koncern spodziewa się spadku sprzedaży rok do roku o 1 proc. Jednak agencja AP zwraca uwagę, że przekroczenie liczby 10 mln sprzedanych samochodów w ciągu 12 miesięcy to bardzo dobry wynik, ponieważ konkurencja w branży motoryzacyjnej ciągle rośnie, a producenci zmuszeni są do szukania nowych rynków zbytu dla swych produktów.
W stosunku do 2013 roku japoński producent odnotował w 2014 roku wzrost sprzedaży o 6 proc. na rynku amerykańskim, 13-procentowy wzrost w Chinach i 10-procentowy w Brazylii.
Agencja AP przypomina, że do 2008 roku największym producentem samochodów na świecie był koncern GM, który dzierżył pozycję lidera przez siedem dekad.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Toyota najlepiej sprzedającą się marką samochodów w 2014 r.