Toyota znów zajmuje pierwsze miejsce jako najpopularniejsza marka samochodów wśród Polaków - wynika z danych o rejestracji nowych aut przez klientów indywidualnych za rok 2017. W ubiegłym roku indywidualni nabywcy zarejestrowali ponad 18,8 tys. aut tej marki.
- Zeszłoroczny wynik tym samym poprawia statystyki indywidualnych rejestracji Toyoty o 21 proc. w stosunku do roku 2016.
- Toyota również zwiększyła swój udział w rynku w Polsce, który na koniec 2017 roku wyniósł 10,5 proc.
- Interesującym trendem jest wzrost sprzedaży samochodów hybrydowych. Hybrydy stanowią obecnie 27 proc. wszystkich rejestracji nowych samochodów Toyoty.
Ubiegły rok był dla koncernu również trzecim z rzędu rekordowym rokiem pod względem całkowitej liczby rejestracji, która wzrosła w porównaniu z wynikami sprzed dwóch lat aż o 24 proc. i osiągnęła całkowitą liczbę w wysokości 50714 zarejestrowanych pojazdów.
Toyota również zwiększyła swój udział w rynku w Polsce, który na koniec 2017 roku wyniósł 10,5 proc. Interesującym trendem jest wzrost sprzedaży samochodów hybrydowych. Polacy wybierali je w roku 2017 o 70 proc. częściej, niż jeszcze dwa lata temu. Hybrydy stanowią również 27 proc. wszystkich rejestracji nowych samochodów Toyoty.
Modele hybrydowe, które najczęściej kupują klienci w Polsce, to Toyota C-HR, a także Toyota Auris. Sprzedaż każdego z tych modeli w 2017 roku zamknęła się w liczbie ponad czterech tysięcy egzemplarzy. Najpopularniejszym samochodem wśród Polaków pozostaje jednak tradycyjnie napędzana Toyota Yaris, która również zajmuje pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży dla klientów indywidualnych. Ogółem w 2017 roku zarejestrowano 12528 pojazdów z tego modelu.
Zdaniem firmy, popularność Toyoty w Polsce definiowana jest przede wszystkim przez rosnący trend działający na korzyść samochodów hybrydowych.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Toyota najpopularniejszą marką samochodów wśród Polaków