Toyota: nie ma (i nie było?) wadliwych pedałów "gazu"

Toyota: nie ma (i nie było?) wadliwych pedałów "gazu"
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Niezależni eksperci ostatecznie uwolnili koncern Toyota od zarzutów samoczynnego przyspieszania aut. To stawia pod znakiem zapytania całą nagonkę medialną, jaką prasa i telewizja rozpętały w 2010 roku w USA, a później także w Europie. Jej celem była próba podważenia jakości samochodów Toyoty. Dziś wiadomo, iż nie było ku temu podstaw. Dlaczego jednak Toyota tak długo milczała?

Gdy na początku 2010 roku media amerykańskie, a za nimi i europejskie, snuły rozważania nt. domniemanego zagrożenia ze strony nieprawidłowej pracy pedału gazu, Toyota długo milczała. Wynikało to z faktu odmiennej kultury biznesowej. Zewnętrzna defensywność medialna skrywała gorączkowe prace wewnątrz koncernu, czytamy na stronach internetowych firmy, gdzie jasno napisano: "Uderzono w podstawę ideologii działania marki - jakość i niezawodność aut". Wewnętrzne grupy eksperckie rozpoczęły analizy procesów produkcyjnych, sprawdzano kooperantów, przyglądano się systemowi odbierania wszelkich informacji od użytkowników. Postawiono na rewolucję w procesach. Ale rewolucję cichą, bez fanfar i napinania muskułów. Za to z żelazną konsekwencją dążenia do finalnego rozwiązania. Na poszczególnych kontynentach powoływano zespoły nadzorujące ten aspekt funkcjonowania firmy w ramach „Globalnego Komitetu do Spraw Jakości”. Przesunięto nawet premiery nowych modeli, poświęcając więcej czasu na kontrolę jakości ich przyszłej produkcji…
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Toyota: nie ma (i nie było?) wadliwych pedałów "gazu"

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!