Toyota przekonuje, na przykładzie nowego Aurisa Hybrid, że pojazdy hybrydowe wyróżniają się najwyższą na rynku bezawaryjnością i niskimi kosztami eksploatacji. Producent wskazuje, że w kilkuletnim okresie użytkowania, oszczędności z posiadania samochodu hybrydowego znacząco przewyższają różnicę wynikającą z ceny zakupu, względem samochodu z tradycyjnym napędem.
Napęd hybrydowy od lat kojarzony jest przede wszystkim najniższym poziomem zużycia paliwa w ruchu miejskim. Dzięki zestrojeniu pracy silnika elektrycznego i spalinowego, obie jednostki uzupełniają się, komplementarnie wykorzystując swoje charakterystyki. W nowej Toyocie Auris układ hybrydowy został zaprogramowany w taki sposób, aby w ruchu miejskim minimalizować wykorzystanie silnika spalinowego i możliwie często pozwalać na poruszanie się w trybie elektrycznym. Dzięki temu miało udać się osiągnąć średnie zużycie paliwa w mieście na poziomie 3,7 l/100 km. Wg danych katalogowych Auris Hybrid zużywa wyraźnie mniej paliwa w mieście niż konkurencyjne pojazdy z silnikami Diesla nawet o ekologicznej charakterystyce, oraz o 2 l/100 km mniej niż najbardziej ekonomiczne pojazdy benzynowe (o niższej mocy).
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.