Podczas specjalnego pokazu w Tokio, Toyota Motor Corporation zaprezentowała wersję produkcyjną pierwszego modelu koncernu, napędzanego ogniwami paliwowymi. Limuzyna o nazwie FCV zadebiutuje na rynku japońskim w kwietniu 2015 r., a następnie latem 2015 r. w USA i Europie.
Podejście Toyoty do alternatywnych źródeł napędu sprowadza się do trzech głównych założeń: wprowadzania do produkcji nowych technologii napędu, budowania efektywnych, niskoemisyjnych i ekonomicznych samochodów, a następnie dokonywanie prawdziwej zmiany w motoryzacji poprzez upowszechnianie ich na rynku.
Samochód z napędem wodorowym jest obiecującą konstrukcją. Wodór powstaje z naturalnych źródeł energii, można go łatwo przechowywać i transportować. Po sprężeniu ma większą gęstość energetyczną niż wykorzystywane dziś akumulatory. Toyota pracuje nad samochodami na ogniwa paliwowe od ponad 20 lat. System opracowany i opatentowany przez firmę uzyskuje energię elektryczną z reakcji chemicznej wodoru i tlenu. Samochód jest wyposażony w zbiorniki przystosowane do magazynowania wodoru pod dużym ciśnieniem. W 2002 roku Toyota rozpoczęła w Japonii i USA leasingowanie na ograniczoną skalę samochodów z napędem na ogniwa paliwowe - wówczas były to SUV-y o nazwie "Toyota FCHV".
Od 2002 r. napęd na ogniwa paliwowe został gruntownie zmodyfikowany. Model prezentowany obecnie ma osiągi i zasięg na poziomie aut benzynowych, a tankowanie wodoru zajmuje 3 minuty. W czasie jazdy pojazd emituje tylko parę wodną, powstałą w wyniku reakcji wodoru i tlenu.
źródło: Toyota
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Toyota pokazała produkcyjną wersję auta na ogniwa paliwowe