Po roku przerwy Toyota wraca na szczyt rankingu najbardziej wartościowych marek samochodowych na świecie. Z najnowszego raportu Millward Brown wynika, że wartość marki Toyota wzrosła o 11% do 24 mld USD.
Powrót na szczyt rankingu Millward Brown jest spowodowane m.in. uwolnieniem Toyoty od zarzutu samodzielnego przyspieszania pojedynczych samochodów w USA. Akcje serwisowe przeprowadzone przez koncern w 2010 r. zostały ocenione pozytywnie, jako przejaw szczególnej dbałości o bezpieczeństwo i jakość samochodów, które Toyota wypuszcza na światowe rynki.
Potwierdzeniem braku wad konstrukcyjnych w Toyotach było orzeczenie Amerykańskiej Agencji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA), która wspólnie z NASA zbadała wybrane pojazdy, uczestniczące w kolizjach na terenie USA. 8 lutego br. obie instytucje stwierdziły, że systemy elektroniczne stosowane w Toyotach i Lexusach nie powodowały samoczynnego przyspieszenia pojazdu. Ray LaHood, sekretarz transportu USA potwierdził wyniki naukowców: - Nie istnieją przypadki niezamierzonego przyspieszania samochodów Toyota związane z elektroniką.
Wg przedstawicieli Millward Brown to właśnie szczególna reakcja Toyoty na zarzuty medialne w USA i najbardziej innowacyjne spojrzenie na rozwój motoryzacji są najważniejszymi przyczynami powrotu koncernu na szczyt rankingu najbardziej wartościowych marek.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Toyota znowu najcenniejsza