TRW: hamulce bębnowe znów na fali

TRW: hamulce bębnowe znów na fali
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Jak wykazuje TRW, hamulce bębnowe montuje się w 45% nowych samochodów na całym świecie, a przez 5 najbliższych lat wskaźnik ten ma się utrzymywać powyżej 40%. Ma to związek ze zmniejszającą się pojemnością silników ze względów ekonomicznych oraz z trendem redukcji szkodliwych emisji.

Hamulce bębnowe to najbardziej ekonomiczne rozwiązanie do tylnych hamulców większości samochodów. Bębnowe konstrukcje TRW projektowane są na bazie konstrukcji Simplex. Hamulce tego typu produkowane są w zakładzie OE TRW w Pontypool. Największym klientem jest zaś Ford, kupujący części do modeli Focus i Fiesta.

TRW pokrywa 94% europejskiego parku samochodowego, z uwzględnieniem pojazdów azjatyckich. Wszystkie bębny oznaczone są: serią i datą produkcji oraz maksymalną dopuszczalną średnicą wewnętrzną. Wszystkie też wolne są od związków chromu.

TRW wytwarza też 61 wersji bębnów hamulcowych ze zintegrowanymi łożyskami, zgodnie ze standardami OE. Wg producenta, zintegrowane łożysko ułatwia i przyspiesza wymianę bębna hamulcowego w warsztacie oraz zapewnia bezbłędny montaż i maksymalne bezpieczeństwo.
15 modeli bębnów hamulcowych TRW wykonanych jest z połączenie stali i żeliwa. Konstrukcja bimetaliczna zapobiega nadmiernemu rozszerzaniu podczas intensywnego hamowania i nagrzewania układu. W czasie produkcji wykorzystywane jest żeliwo sferoidalne, które charakteryzuje się lepszą wytrzymałością - grafit w jego strukturze krystalizuje w postaci kulek, a nie płatków. Lepsza wytrzymałość na ściskanie i rozciąganie żeliwa sferoidalnego powoduje, że grubość ścianek bębna może być mniejsza, przy zachowaniu wytrzymałości na wysokie obciążenia.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: TRW: hamulce bębnowe znów na fali

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!