TRW rozpoczęła produkcję swojego najnowszego układu utrzymującego pojazd na wyznaczonym pasie ruchu wraz z nowym sterownikiem zamkniętej pętli sprzężenia zwrotnego. Układ będzie instalowany na dwóch platformach pojazdów przeznaczonych na rynek europejski. Układ utrzymujący pojazd na wyznaczonym pasie ruchu (LKA) integruje dane z kamery wideo z danymi z czujnika elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS), co ma umożliwiać szybką reakcję i wytworzenie momentu przeciwskrętu przez układ kierowniczy, aby zapobiec niezamierzonemu opuszczeniu pasa ruchu.
W konwencjonalnych systemach LKA technologia jest aktywna dopiero wtedy, gdy pojazd znajduje się w pobliżu granicy pasa ruchu - w takich momentach do układu kierowniczego przykładany jest moment przeciwskrętu, który koryguje tor jazdy. Jednak w nowej wersji, po zastosowaniu sterownika o zamkniętym obiegu, kąt skrętu kierownicy jest regulowany w większym stopniu i pozwala na "podpowiadanie" kierowcy o potrzebie wyrównania pojazdu względem środka pasa ruchu. Tak, jak w pozostałych systemach LKA, siła korygująca generowana przez system EPS może w każdej chwili zostać zniwelowana przez kierowcę.
źródło: TRW
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: TRW: nowy układ wsparcia kierowcy