Wynik 233 336 sprzedanych samochodów w I kw. 2011 r. w Europie jest o 13% wyższy niż rezultat uzyskany przez firmę w analogicznym okresie ub.roku. Toyota przekracza plany sprzedaży w Europie od czerwca 2010 r.
Modelami, które cieszą się większym niż zakładane powodzeniem europejskich Klientów są Aygo, Auris, RAV4 i Land Cruiser. Miejskie Aygo znalazło w pierwszym kwartale 2011 r. 24 864 nabywców. To o 16% więcej niż przed rokiem. W rodzinie samochodów kompaktowych sprzedaż Aurisa i Aurisa hybrydowego względem 2010 roku wzrosła o 45%, a Corolli o 63%. Podobnie jest z rekreacyjnymi toyotami: RAV4 i Land Cruiser uzyskały 60% wzrost w stosunku do zeszłego roku.
Zaskakująco dobry wynik Toyota odnotowała w marcu. Po raz pierwszy od 2 lat łączna sprzedaż koncernu przekroczyła 100 tys.szt. w Europie. Do tego rezultatu przyczynił się także bardzo dobry wynik Toyoty Motor Poland w marcu: dzięki 2 849 sprzedanym pojazdom, marka uzyskała 9,9% udziału w polskim rynku aut osobowych.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Trzęsienie sobie, sprzedaż sobie - Toyota w Europie