Porsche szuka sposobów na obniżenie emisji CO2 w swoich pojazdach, informuje zachodnia prasa branżowa, powołując się na przedstawiciela firmy. Dlatego następna generacja modelu Boxster prawdopodobnie otrzyma turbodoładowany silnik benzynowy o trzech cylindrach.
Obecnie w Porsche Boxster stosowane są silniki typu bokser o pojemności 2,9 i 3,4 l. Należą one do tej samej rodziny, co niezwykle efektywne silniki wprowadzone niedawno do serii 911. Podstawowa jednostka napędowa osiąga moc 255 KM przy 6 400 obr./min, czyli o 10 KM więcej, niż poprzedni model o pojemności 2,7 l.
Sześciocylindrowy silnik w modelu Boxster S dzięki bezpośredniemu wtryskowi benzyny ma o 15 KM większą moc niż dotychczas, czyli 310 KM przy 6 400 obr./min. Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni PDK. Z tą skrzynią biegów Boxster S przyspiesza do 100 km/h w 5,2, a Boxster w 5,8 sekundy.