TSI Volkswagena silnikiem roku - International Engine of the Year

TSI Volkswagena silnikiem roku - International Engine of the Year
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Turbodoładowana jednostka benzynowa 1.4 TSI koncernu Volkswagen otrzymała tytuł silnika roku 2009. Czterocylindrowa jednostka, która pracuje pod maskami wielu modeli koncernu Volkswagen, otrzymał także tytuł Green Engine of the Year ("zielony" silnik roku), pokonując hybrydowe układy napędowe Toyoty i Hondy, a także najwyższe wyróżnienie w kategorii jednostek o pojemności od 1.0 do 1.4-litra.

Tegoroczną galę International Engine of the Year 2009 zdominowali niemieccy producenci, którzy zdobyli 11 z 12 grup nagród. Sześciocylindrowy silnik Porsche 3.8 otrzymał tytuł Best New Engine of 2009 (nowość), natomiast jednostka 6.2 V8 AMG napędzająca najszybsze Mercedesy została najlepszym silnikiem o wysokich osiągach roku (Performance Engine of the Year) i zajęła I miejsce w kategorii jednostek napędowych powyżej 4 litrów.

Lista zwycięzców International Engine of the Year 2009

Intenational Engine of the Year 2009:
I - Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (podwójne doładowanie - turbina i kompresor, montowany w autach: VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra);
II - BMW 3 l Twin Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa (modele: 135, 335, X6, Z4 (306 KM) i 730 (326 KM));
III - Audi 2.0 TFSI (Audi A4, A5 (180 KM), VW Scirocco (200 KM), Golf GTI, Audi A4, A5, Q5 (211KM)).

Best New Engine of the Year 2009 (nowości):
I - Porsche 3.8 - 6-cylindrowy boxer z bezpośrednim wtryskiem paliwa (911);
II - BMW diesel 3.0 (330d, 730d, 530d, X3, X5);
III - BMW 4.4 Turbo (bezpośredni wtrysk paliwa, modele: 750i, X6);

Green Engine of the Year 2009 ("zielony"):
I - Volkswagen 1.4 TSI Twincharger;
II - Honda Hybrid 1.3 (Insight, Civic);
III - BMW diesel 2.0 Twin Turbo (123d);

Best Performance Engine 2009 (osiągi, parametry):
I - Mercedes-AMG 6.2 (CLK, S, SL, CL, CLS, ML);
II - BMW 5.0 V10 (M5, M6);
III - Jaguar 5.0 V8 Supercharged (XF, XK).

Do 1.0:
I - Toyota 1.0 (3 cylindry, modele: Aygo, IQ (68 KM) i Yaris/Vitz (69 KM), a ponadto Citroen C1 (68 KM), Peugeot 107 (68 KM) i Subaru Justy (70 KM)) - kolejne z rzędu wyróżnienie dla silnika z TMMP w Wałbrzychu;
II - Smart Diesel 799 ccm;
III - Mitsubishi 999 ccm turbo (Smart Fortwo).

Jednostki 1.0 - 1.4:
I - Volkswagen 1.4 TSI Twincharger;
II - Volkswagen 1.4 TSI Turbo (pojedyncze doładowanie, VW Golf, Golf Plus, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Passat, Skoda Octavia, Audi A3, Seat Leon, Altea, Skoda Superb);
III - Fiat 1.4 Turbo tzw. T-Jet (Abarth 500, Abarth Grande Punto, Fiat Grande Punto, Linea, Bravo, Lancia Delta, Alfa Romeo Mito);
........
VI - Fiat-GM diesel 1.3 z fabryki w Bielsku (Ford Ka, Fiat 500, Panda, Grande Punto, Qubo, Linea, Doblo. Musa, Lancia Ypsilon, Opel Agila/Suzuki Splash, Opel Meriva, Tigra, Combo, Corsa, Astra, Suzuki Ignis);

Jednostki 1.4 - 1.8:
I - BMW-PSA 1.6 Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308);
II - Toyota Hybrid 1.8 (Prius);
III - Audi 1.8 TFSI (Audi A4, A3, A5, TT, Seat León, Altea, Toledo, Skoda Octavia, Superb, VW Passat).

Jednostki 1.8 - 2.0:
I - Audi 2.0 TFSI (Audi A4, A5 (180 KM), VW Scirocco (200 KM), Golf GTI, Audi A4, A5, Q5 (211KM));
II - BMW diesel 2.0 Twin Turbo (123d);
III - Audi 2.0 TFSI (Audi A6, A3, TT, VW Tiguan, Eos, Jetta, Tiguan, Škoda Octavia, Seat Altea, León, Exeo);

Jednostki 2.0 - 2.5;
I - Mercedes-Benz diesel 2.1 l (E-klasa BlueEfficiency, C-klasa BlueEfficiency);
II - Audi 2.5 Turbo (5 cylindrów, Audi TT RS);
III - Subaru 2.5 Turbo boxer/4 (Forester, Impreza, Legacy).

Jednostki 2.5 - 3.0:
I - BMW 3.0 Twin Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa (135, 335, X6, Z4 (306 KM) i 730 (326 KM));
II - BMW Diesel 3 l Twin Turbo (335d, 535d, 635d, X3, X5, X6) 250 pkt
III - Audi 3.0 Supercharged z bezpośrednim wtryskiem paliwa (S4).

Jednostki 3.0 -4.0:
I - BMW 4.0 V8 (M3);
II - Porsche 3.8 boxer/6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (911);
III - Porsche 3.8 boxer/6 (GT3).

Jednostki powyżej 4.0:
I - Mercedes-AMG 6.2 (CLK (481 KM), S, SL, CL (525 KM) oraz CLS, ML (510 KM)) 162 KM);
II - BMW 5.0 V10 (M5, M6);
III - Jaguar 5 l V8 Supercharged (XF, XK).
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: TSI Volkswagena silnikiem roku - International Engine of the Year

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!