Volvo Buses rozpoczyna kolejny etap ekspansji na rynkach USA i Kanady wprowadzając do sprzedaży autobus turystyczny Volvo 9700. Po raz pierwszy od ponad 20 lat autobusy z logo Volvo zaistnieją więc w Ameryce Północnej.
- Dzisiaj Prevost oferuje najbardziej luksusowe autobusy dostępne na rynkach Ameryki Północnej - mówi Tore Bäckström, odpowiedzialny za Volvo Buses na rynkach amerykańskich. - Wprowadzając Volvo 9700 rozszerzamy nasze portfolio o autobusy turystyczne z segmentu o nieco niższym standardzie niż autokary Prevost i rozszerzamy naszą ofertę o autokary do przewozów liniowych i krótkodystansowych międzymiastowych. Przewidujemy, iż ten segment to 1 500 do 2 000 autobusów rocznie i dzięki Volvo 9700 mamy szansę zdobyć znaczną cześć jego udziałów w kilka lat. I dodaje: - W rezultacie wysokich cen paliwa połączonych z kryzysem finansowym i recesją, już teraz odczuwamy zwiększenie zainteresowania Amerykanów podróżami autobusem.
Volvo 9700 na rynek Ameryki Północnej jest produkowane w fabryce w Meksyku, gdzie model jest zdecydowanym liderem w segmencie autokarów krótkodystansowych. Silnik jest składany w fabryce Volvo w Hagerstown w stanie Maryland (USA). Autobus jest również wyposażony w skrzynię biegów Volvo I-Shift, która ma gwarantować obniżenie zużycia paliwa.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Turystyczny Volvo próbuje sił za Atlantykiem