Sejmowa Komisja Infrastruktury odrzuciła wniosek senackiego projektu ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym, jako merytorycznie niezasadnego.
Zgodnie z ustawą o ruchu drogowym z 6 września 2001 roku, pojazdy te mogły być odholowane na wyznaczony przez starostę parking strzeżony, aż do czasu uiszczenia przez właściciela opłaty za usunięcie i parkowanie. Ponieważ po sześciu miesiącach parkowania i nieodebrania samochodu często koszty te przewyższały jego wartość, aby nie obciążać finansów samorządu, starosta mógł go sprzedać na aukcji.
TK stwierdził, że ustawodawca przyjął w tym przypadku fikcję prawną, iż brak odebrania przez osobę uprawnioną pojazdu we wskazanym terminie należy traktować jako równoznaczne z porzuceniem pojazdu przez właściciela, z zamiarem pozbycia się własności pojazdu. Uznał też, że taka regulacja jest niezgodna z konstytucją. Według TK, przepadek rzeczy może nastąpić tylko w przypadkach określonych w ustawie i tylko na podstawie prawomocnego orzeczenia sądu.
Wykonując zalecenie TK, zmianę tego przepisu zaproponował Senat w swojej nowelizacji ustawy prawo drogowe. Ponieważ jednak wcześniej została przyjęta nowela ustawy w wersji zgłoszonej przez rząd (a podpisana 26 lipca 2010 roku przez prezydenta RP), która uwzględniła także omawianą zmianę przepisu – propozycja Senatu stała się nieaktualna.