Unimog jest znany ze swej uniwersalności. Może jeździć po drogach i bezdrożach, ale również po… torach kolejowych. Co więcej, może na nich ciągnąć składy kolejowe do łącznej masy 1 000 ton. Niebawem 5 takich samochodów będzie obsługiwać pociągi PKP Intercity na trasie Przemyśl - Szczecin.
Pojazdy techniczne Unimog będą wykorzystywane do obsługi pociągów zestawionych ze zmodernizowanych wagonów, kursujących na trasie Przemyśl - Szczecin. W porównaniu do tradycyjnych lokomotyw spalinowych mają zapewniać niższe koszty eksploatacji. Są łatwe w obłudze, a przede wszystkim bardziej mobilne - mogą poruszać się nie tylko po trasach wyznaczonych przez tory kolejowe.
Pojazd Mercedes-Benz Unimog U423 jest wyposażony w specjalne prowadnice szynowe. Dodatkowo, za pomocą specjalnego sprzęgła może połączyć się z dowolnym pojazdem torowym i przeprowadzić manewry. Dzięki silnikowi dostosowanemu do normy emisji spalin Euro VI o mocy 230 KM i momencie obrotowym 900/1200-1600 może ciągnąć składy kolejowe o łącznej masie do 1 000 ton.
Unimogi będą zlokalizowane na 5 stacjach położonych wzdłuż trasy kursowania odnowionego taboru - w Przemyślu, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Szczecinie.
źródło: Daimler
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Unimog pociągnie wagony Intercity