Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyłącza się do protestów dealerów i producentów części zamiennych, którzy przeciwstawiają się planowanej przez Komisję Europejską reformie sektora motoryzacyjnego.
Zdaniem UOKiK, brak regulacji może doprowadzić do sytuacji, w której niezależne warsztaty pozbawione zostaną dostępu do danych technicznych pojazdów albo dostęp ten będzie znacznie utrudniony.
Posiadacze aut nie będą mogli swobodnie decydować o miejscu naprawy. Przygotowane i wyposażone w odpowiednią wiedzę niezbędną do naprawy będą bowiem jedynie autoryzowane stacje obsługi związane z koncernami samochodowymi.
Może to wpłynąć na znaczne zwiększenie kosztów eksploatacji pojazdów, a także wzrost cen części montowanych w pojazdach. Wzrosną także opłaty za prace wykonywane w autoryzowanych warsztatach.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: UOKiK zabiera głos w sprawie likwidacji GVO