W pierwszych czterech miesiącach br. sprzedaż samochodów osobowych z homologacją ciężarową spadła o 6,5% w stosunku do analogicznego okresu 2007 roku. Używane, importowane z Zachodu znalazły o 28% klientów więcej niż przed rokiem, natomiast sprzedaż nowych vanów spadła o blisko 28%. Klienci kupili 2607 nowych vanów i 2831 używanych, sprowadzonych z zagranicy.
Klienci coraz częściej zwracają uwagę na komfort pracy, pisze "Rz". - Niezależnie od wielkości firmy nabywcy wybierają bardziej komfortowe i wszechstronne wersje osobowe - mówi Sebastian Granica, przedstawiciel Fiat Euromobil. - Tłumaczą, że chcą zapewnić pracownikom atrakcyjne warunki, aby zatrzymać najlepszych – wyjaśnia. Dlatego spada zainteresowanie vanami. Tracą klientów nawet najpopularniejsze w tej klasie Fiat Panda, Opel Corsa lub Peugeot Partner. W Kia samochody osobowe z homologacją ciężarową stanowią zaledwie 10% sprzedaży.
Sebastian Granica stwierdza, że vany przegrywają także z dostawczakami. Firmy wybierają pełnowartościowe samochody dostawcze, które mają większą ładowność i pojemność.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Vany jakby mniej popularne