PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Volkswagen: Instytucje publiczne i biznes chcą spersonalizowanych aut

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
03-12-2017 07:00 |  aktualizacja: 02-12-2017 23:00
Volkswagen: Instytucje publiczne i biznes chcą spersonalizowanych aut

Samochód z wyposażeniem specjalnym to narzędzie pracy.

Fot. PTWP (Piotr Myszor)

Liczba zamawianych u nas aut rośnie. Przez pewien czas naszymi klientami były tylko instytucje publiczne, które mogły sobie w ramach przetargu pozwolić na zakup samochodów z wyposażeniem opcjonalnym. Jednak coraz częściej docierają do nas klienci komercyjni - mówi Grzegorz Zimny, kierownik zakładu Customized Solution Volkswagen Poznań.

  • Głównym zadaniem Zakładu Zabudów Specjalnych Volkswagen Poznań jest przystosowywanie samochodów bazowych - Caddy, Caddy Maxi i Transporter T6 - do indywidualnych potrzeb klientów.
  • W roku 2016 zakład pobił rekord - ponad 42 tys. dokonanych przebudów. 
  • W tym roku przekroczy liczbę 60 tys. przebudowanych aut, a plan na rok 2018 przewiduje podwyższenie tej liczby o 20 tys.

Jak rozwija się rynek zamówień specjalnych?

- W roku 2016 tylko w tym zakładzie pokonaliśmy kolejny rekord - ponad 42 tys. dokonanych przebudów. W tym roku dzięki wprowadzeniu kolejnych modeli przekroczymy liczbę 60 tys. przebudowanych samochodów, a plan na rok 2018 to kolejne nowe warianty i przeszło 80 tys. przebudowanych aut.
Grzegorz Zimny. Fot. Mat. pras.
Grzegorz Zimny. Fot. Mat. pras.

Czy pracujecie już na 100 procent możliwości?


- Dla tego zakładu szczyt możliwości jest szacowany na 60 tys. samochodów na dwóch zmianach i podobnie ma to miejsce w przypadku fabryki VW we Wrześni. Na razie pracujemy w systemie dwuzmianowym. Otwarcie trzeciej zmiany mogłoby odpowiedzieć na rosnące zamówienia.

Jaka jest dynamika wzrostu?

-  Września startuje od zera, więc przyrosty są bardzo szybkie. Dynamika będzie jednak spadała, bo na rynku jest coraz więcej graczy, a nam nie zależy na odbieraniu rynków tym firmom, które działają od lat i które również z dużym sukcesem sprzedają nasze auta bazowe. Przeciwnie, chcielibyśmy raczej zacieśnienia współpracy, kooperacji, a  nie rywalizowania, aby nie tracić udziału w rynku samochodu bazowego. My mamy wspierać obłożenie zakładów głównych, a nie ograniczać  je  przez agresywną politykę wypychania z rynku innych firm wykorzystujących nasze samochody bazowe.

Jak konkurencja oddziałuje na waszą rentowność?

- W kontekście finansowym jest nam trudniej poruszać się na rynku, bo mniejsi gracze są w stanie oferować podobne rozwiązania za niższą cenę, utrzymując te same marże co my. My w tym trendzie też staramy się utrzymać. Staramy się optymalizować nasze procesy, żeby pozostać cenowo konkurencyjnymi. Jednak przede wszystkim chciałbym wskazać na fakt, iż nasze produkty, podobnie jak i same samochody bazowe powstają zgodnie z procesami i standardami produkcji seryjnej. To wymiernie wpływa na wysoki poziom jakości i niezawodności naszych rozwiązań.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP