PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Volkswagen: Instytucje publiczne i biznes chcą spersonalizowanych aut

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
03-12-2017 07:00 |  aktualizacja: 02-12-2017 23:00

Liczba zamawianych u nas aut rośnie. Przez pewien czas naszymi klientami były tylko instytucje publiczne, które mogły sobie w ramach przetargu pozwolić na zakup samochodów z wyposażeniem opcjonalnym. Jednak coraz częściej docierają do nas klienci komercyjni - mówi Grzegorz Zimny, kierownik zakładu Customized Solution Volkswagen Poznań.

Część zleceń realizujecie na linii produkcyjnej, a część na stanowiskach gniazdowych. Co o tym decyduje i jak wygląda organizacja zakładu?

- Mamy na hali obszar pozwalający na przemieszczanie samochodów w linii, na wprost i kiedy trzeba wykorzystujemy to do prowadzenia produkcji liniowej, ale potrafimy także tak przeorganizować pracowników, aby wprowadzić w tych punktach montaż gniazdowy, w którym 1 lub 2 pracowników wykonuje całą przebudowę.

Zazwyczaj podział wynika z tego, czy mamy zlecenie na większą niż kilka sztuk partią dokładnie takich  samych samochodów. Przy większych zamówieniach rozdzielamy czynności montażowe na konkretne takty, co umożliwia rozłożenie pracy na większą grupę osób. Szkolimy pracowników w tych konkretnych, znacznie krótszych czynnościach, co zapewnia nam znacznie lepszą jakość wykonania, bo pracownicy powtarzają te same czynności i wykonują ich mniej, niż podczas całkowitej przeróbki samochodu.

Która w form częściej jest stosowana, jaki typ zleceń przeważa?

- W tej chwili realizujemy duży projekt dla British Gas, który za chwilę zazębi się nam z projektem dla polskiej policji. Wielkość produkcji rozkłada się więc po połowie między formę liniową i gniazdową. Wynika to z tego, że pojedyncze zabudowy realizowane w montażu gniazdowym zazwyczaj są mniej pracochłonne, natomiast te duże projekty, stanowiące rozwiązania indywidualne, dedykowane jednemu klientowi, są bardziej pracochłonne i wymagają większego zaangażowania pracowników. Taki rozkład zaczął się jeszcze w roku 2016 i do teraz jest kontynuowany.

Jak było przedtem?

- Przedtem  dominowała produkcja gniazdowa. Zmiany są wynikiem większej liczby dużych kontraktów, jakie ostatnio otrzymujemy. Aspekt jednolitości technologicznej, a także dostępności zabudów sprzedawanych z jednej ręki zadecydował, że coraz częściej klienci flotowi patrzą nie tyle na jednostkową cenę zakupu, ale całkowity koszt utrzymania floty i coraz częściej decydują się na zamawianie być może nieco droższego rozwiązania, ale rozwijanego zgodnie z procesem koncernowym.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

34 109 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

738 933 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 883 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP