Niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen rezygnuje z prac nad 10-biegową, dwusprzęgłową skrzynią - zapowiedział w kuluarach międzynarodowego sympozjum motoryzacyjnego w stolicy Austrii szef oddziału firmy ds. napędów Friedrich Eichler.
Pomysł stworzenia 10-biegowej przekładni został ogłoszony na sympozjum w Wiedniu w 2013 roku przez ówczesnego prezesa VW Martina Winterkorna. W tym samym roku General Motors i Ford ogłosiły, że wspólnie będą pracować nad automatycznymi skrzyniami, z 9 i 10 biegami.
W tamtym czasie Winterkorn podkreślał, że tego typu urządzenia będą mieć pozytywny wpływ na pracę nowoczesnych jednostek napędowych - zmniejszą m.in. obroty i tarcia. 10-biegowa skrzynia VW miała być przeznaczona dla silników o dużym momencie obrotowym.
Według Eichlera rezygnacja z prac nad tą skrzynią nie oznacza, że koncern kiedyś do nich nie powróci.