Na początku 2012 r. zadebiutuje najnowsza technologia Volkswagena - odłączanie cylindrów. Układ zadebiutuje w nowym silniku 1.4 TSI i ma to być kolejny krok w kierunku zmniejszenia zużycia paliwa przez samochody marki.
Volkswagen jako pierwszy producent zastosuje odłączanie cylindrów w seryjnie produkowanym czterocylindrowym silniku TSI. System umożliwia znaczną redukcję zużycia paliwa, wyłączając chwilowo dwa z czterech cylindrów podczas ich pracy z niewielkim lub średnim obciążeniem. Odłączenie cylindrów pozwala na obniżenie zużycia paliwa przez jednostkę 1.4 TSI w cyklu mieszanym o 0,4 l na 100 km. Przez współpracę z funkcją Start-Stop, wyłączającą pracę silnika na biegu jałowym, oszczędność paliwa ma wynieść ok. 0,6 l na 100 km. Ta technologia przynosi największe efekty podczas jazdy ze stałą i umiarkowaną prędkością, np. przy 50 km/h na III lub IV biegu oszczędność paliwa wynosi prawie 1 l na 100 km. Przy 70 km/h na V biegu zużycie paliwa jest niższe o 0,7 l/100 km.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Volkswagen wprowadza TSI z odłączanymi cylindrami