Volkswagen chce zmniejszyć sieć dealerów w Europie i uruchomić sprzedaż online. Posunięcie niemieckiego koncernu ma być odpowiedzią na zmieniające się nawyki zakupowe, a także sposobem na cięcie kosztów.
Ostatnim posunięciem koncernu w kierunku redukcji kosztów ma być zmniejszenie o co najmniej 10 proc. sieci trzech tys. punktów dilerskich w Europie.
"Od wielu lat konsolidowaliśmy działalność na wszystkich rynkach światowych" - mówi szef sprzedaży marki, Juergen Stackmann. "To z pewnością przyczyni się do przyspieszenia w przyszłym roku, może w ciągu dwóch lat, również w Niemczech" - stwierdza.
Stackmann nie podał planowanych kwot redukcji kosztów, ani też dokładnej liczby punktów dilerskich, które mają zostać zlikwidowane w ramach "wdrażania nowego modelu sprzedaży" planowanego przez firmę.
Konsumenci masowego rynku motoryzacyjnego stopniowo coraz więcej korzystają z zakupów internetowych, które pozwalają na szersze porównywanie ofert konkurencyjnych marek. Jak mówi Stackmann, Volkswagen wspólnie z dilerami pracuje obecnie nad wspólnym portalem internetowym. Nie podał jednak żadnych szczegółów.
Przeciętny oficjalny sprzedawca Volkswagena w Europie zatrudnia 35 osób. Według firmy, ten wymiar zatrudnienia może być zmniejszony o co najmniej cztery osoby z każdego punktu dystrybucji. Komentując te dane, Stackmann stwierdza, że pracownicy dotknięci redukcjami mogą znaleźć pracę na innych stanowiskach wewnątrz firmy.
Według umów, jakie koncern zawarł ze swoimi dystrybutorami, redukcje mogą rozpocząć się już w początkowym okresie przyszłego roku.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Volkswagen zmniejszy sieć dealerów i postawi na e-handel