XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Volvo przykładem ożywienia

Volvo przykładem ożywienia
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Ponad 18% wzrost, 1 300 sprzedanych aut i 1. miejsce w segmencie Premium (Audi, BMW, Mercedes, Volvo) - to wyniki Volvo Auto Polska w I kw. 2011 r.

W pierwszych trzech miesiącach 2011 r. cały rynek motoryzacyjny w Polsce zmalał o ponad 5%, a rynek samochodów Premium aż o 9%, w tym samym czasie Volvo urosło o 18%.

1 324 sprzedane auta pozwoliły Volvo na zajęcie 1. miejsca w segmencie Premium i wzrost udziału w całym rynku do 1,9%. Volvo zawdzięcza to nadal modelowi Volvo XC60, który stanowi prawie 1/3 sprzedaży aut marki. Po nim znalazła się premiera roku 2010 - Volvo S60, na którego zakup w tym roku zdecydowało się już prawie 200 klientów.

Ożywienie widać nie tylko w Polsce. Pod koniec marca br. Volvo Car Corporation ogłosiło plany zatrudnienie ponad 1 200 osób. Większość rekrutowanych będą stanowili inżynierowie w centrum badawczo-rozwojowym w Goeteborgu, gdzie Volvo pracuje m.in. nad samochodami elektrycznymi.

Na początku marca na konferencji w Pekinie Stefan Jacoby, szef Volvo Car Corporation przedstawił najbliższe cele firmy. Otwarcie pierwszej fabryki Volvo w Chengdu, rozwój Volvo Cars China oraz zwiększenie sprzedaży na rynku chińskim do poziomu 200 tys. aut rocznie - to tylko niektóre z tych planów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Volvo przykładem ożywienia

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!