Volvo w 2018 r. uruchomi usługi dostępne w systemie subskrypcji. Klienci firmy będą mogli skorzystać m.in. z planowania wizyt serwisowych, zmian oleju czy zamawiania zwrotu samochodu pod wybrany adres po skończonym serwisowaniu - poinformował dziennik "WSJ".
Rozwój oferty tego rodzaju według słów Rafiqa ma być częścią strategii Volvo zmierzającej do zwiększenia popytu na usługi cyfrowe na rynku motoryzacyjnym.
Technologie cyfrowe przekształcają wiele sektorów rynku, wraz z nimi - zakres zadań spoczywających na osobach zarządzających działami technologii. Jak mówi dyrektor korporacyjna firmy Volvo, Betsy Atkins, ruch w stronę zwiększenia dostępności usług cyfrowych dla bezpośredniego konsumenta - w tym związanych ze sprzedażą i marketingiem - spotkał się z aprobatą zarządu.
We wrześniu Volvo zainwestowało w związany z usługami mechanicznymi startup Luxe, poświęcając szczególną uwagę algorytmom tej firmy służącym do obsługi klienta oraz zarządzania warsztatem. Marka Volvo zamierza wykorzystać je do lepszego prognozowania oczekiwań klientów względem usług towarzyszących sprzedaży samochodów oraz ich utrzymania technicznego, a także w planowaniu przejazdów testowych.
Ma w tym pomóc sztuczna inteligencja, nad którą pracę rozpocznie specjalny zespół analityków w Volvo, którzy będą pracować na danych pochodzących od klientów używających aplikacji firmy.