Nowe XC90 będzie pierwszym modelem Volvo zbudowanym na platformie podwoziowej SPA. Dzięki niej auto ma być lżejsze, bezpieczniejsze i obszerniejsze w środku. Podwozie nie wymaga modyfikacji w przypadku wersji hybrydowej. SPA ma umożliwić również zastosowanie szeregu kamer i czujników systemów bezpieczeństwa. Na tym podwoziu będą tworzone także kolejne modele marki.
Nowa architektura skalowanej platformy podwozia - SPA - to efekt czteroletniej pracy specjalistów ds. rozwoju szwedzkiej marki. Jest ona częścią szerszego programu modernizacji technologii Volvo, wartego ok. 11 mld USD. Nowe XC90 to pierwszy samochód zbudowany na platformie, która będzie standardem w przyszłych modelach marki. SPA w dużej mierze ma uprościć i skrócić proces produkcji oraz obniżyć jej koszty. Wszystkie modele od serii 60 do 90 będą powstawały na jednej linii produkcyjnej. SPA wyeliminowała wcześniejsze ograniczenia w takich kwestiach jak: rozstaw osi, wysokość samochodu czy jego przodu. Architektura została zaprojektowana tak, aby ułatwić integrację nowej technologii w ramach szybko zmieniających się obszarów, takich jak mikroprocesory, czujniki czy kamery. Ułatwia to wprowadzanie nowych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa oraz umożliwia szybkie reagowanie na nieustannie pojawiające się nowe multimedia i ich implementację.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Volvo ze SPA i młotem Thora