VW Touareg wycofywany z rynku - oszukiwał testy emisyjne

VW Touareg wycofywany z rynku - oszukiwał testy emisyjne
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Niemiecka organizacja nadzoru transportu drogowego KBA zarządziła wycofanie z rynku flagowych SUV-ów Volkswagena - Touareg z 3-litrowymi silnikami Diesla. Powodem jest wykrycie w tym modelu dwóch nielegalnych urządzeń oszukujących testy emisji - podał we wtorek Reuters.

  • Wycofanie obejmie 57,6 tys. pojazdów na całym świecie, z czego 25,8 tys. pozostaje na rynku niemieckim - podała we wtorek KBA.
  • SUV-y Touareg korzystają z diesli Euro 6. W samochodach organizacja wykryła dwa niedozwolenie urządzenia oszukujące testy emisji szkodliwych tlenków azotu.
  • KBA poinformowała VW o swoich ustaleniach już 8 grudnia. Tego samego dnia ze względu na nadmierną emisję tlenków azotu VW wstrzymał dostawy modelu T6 Multivan, a miesiąc wcześniej Audi wycofało z rynku 5 tys. samochodów z silnikami Diesla 2,4 litra.

W lipcu tego roku niemieckie władze wycofały z europejskiego rynku 22 tys. SUV-ów Porsche Cayenne - siostrzanego modelu Touarega korzystającego z tej samej modularnej platformy i silnika opracowanego przez Audi. Obie marki wchodzą w skład koncernu VW i były wcześniej uwikłane w aferę dieslową związaną z zastosowaniem urządzeń udaremniających.

KBA poinformowała VW o swoich ustaleniach już 8 grudnia. Tego samego dnia ze względu na nadmierną emisję tlenków azotu VW wstrzymał dostawy modelu T6 Multivan, a miesiąc wcześniej Audi wycofało z rynku 5 tys. samochodów z silnikami Diesla 2,4 litra.

Według KBA koncern VW wprowadził już zmiany w produkcji wycofywanych SUV-ów i opracował poprawkę do ich oprogramowania. Organizacja nadzorcza sprawdza ponadto zarzuty sformułowane przez niemiecką agencję pozarządową DUH wobec BMW 320d, który również miał być wyposażony w urządzenie udaremniające.

Skandal emisyjny został zapoczątkowany w sierpniu 2015 roku, kiedy w wyniku dochodzenia prowadzonego przez Amerykańską Agencję Ochrony Środowiska (EPA) Volkswagen po raz pierwszy przyznał się do korzystania z nielegalnego oprogramowania do zaniżania emisji spalin w swoich dieslach. Afera objęła również spółki córki VW oraz inne europejskie firmy motoryzacyjne.

Komisja Europejska w dalszym ciągu prowadzi względem VW, BMW i Daimlera dochodzenie wstępne dotyczące możliwego naruszenia ustawy antykartelowej. Koncern VW boryka się ponadto z licznymi procesami wytoczonymi w związku z aferą dieslową przez inwestorów, klientów i organy nadzorcze.

Tegoroczne koszty VW związane ze skandalem dieslowym wyniosły już 17 mld euro. Łącznie skandal kosztował producenta samochodów już 25 mld euro. Zaledwie kilka dni wcześniej koncern przewidywał, że przyszłoroczne koszty związane z aferą dieslową wyniosą od 4 do 5 mld euro
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: VW Touareg wycofywany z rynku - oszukiwał testy emisyjne

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!