Światowy przemysł motoryzacyjny stoi przed ogromnym wyzwaniem. Po pierwsze, trzeba oszczędniej i efektywniej niż kiedykolwiek korzystać z nieodnawialnych źródeł energii. Po drugie, alternatywna energia odnawialna musi być coraz intensywniej wykorzystywana w motoryzacji, równolegle do benzyny, gazu ziemnego i oleju napędowego. Po trzecie, nadrzędnym celem jest dalsza redukcja emisji substancji szkodliwych, generowanych przez pojazdy. Po czwarte, kraje rozwijające się muszą mieć taki sam dostęp do samochodów z ekologicznymi napędami, jak kraje uprzemysłowione.
- konsekwentna poprawa efektywności napędów;
- wykorzystanie alternatywnych, a przede wszystkim odnawialnych źródeł energii;
- opracowanie koncepcji napędów neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla.
Wobec tych wyzwań Volkswagen AG przygotował strategię napędów i paliw, która dąży do optymalizacji konwencjonalnych układów napędowych, zastosowania energii ze źródeł alternatywnych, wprowadzenia napędów elektrycznych i maksymalnego ograniczenia emisji CO2 przez samochody.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: VW wprowadza nową platformę podłogową (MQB)