PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W Chinach rośnie sprzedaż luksusowych samochodów

Autor: PAP
26-02-2012 07:57
W Chinach rośnie sprzedaż luksusowych samochodów

W Chinach sprzedaje się najwięcej luksusowych samochodów na świecie. Producenci rolls-royce'ów, lamborghini, mercedesów i porsche notują kilkudziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży.

Z najnowszego raportu firmy Rolls-Royce wynika, że po raz pierwszy w historii Chiny stały się największym odbiorcą luksusowych samochodów tej marki, wyprzedzając USA, dotychczasowego lidera.
W 2011 roku Rolls-Royce sprzedał 3538 luksusowych samochodów, czyli zanotował wzrost o 30 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Z tej puli Chińczycy kupili ponad tysiąc aut, co stanowi wzrost o 70 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Dla porównania w USA w 2011 roku nabywców znalazło 990 samochodów tej marki, co oznacza tylko 20-procentowy wzrost sprzedaży w stosunku do 2010 roku.

Według informacji IHS Automotive w najbliższych latach w Chinach będzie gwałtownie rosnąć liczba użytkowników luksusowych limuzyn i pojazdów typu SUV. Zgodnie z prognozami, do 2015 roku w Chinach sprzedaż superluksusowych samochodów takich marek jak Bentley, Lamborghini, Maserati, czy Ferrari, będzie dwukrotnie większa niż obecnie i osiągnie poziom 8100 sztuk.

Przykładem dynamiki wzrostu zapotrzebowania na samochody luksusowe jest sukces Lamborghini. W 2009 sprzedano w Chinach 80 aut sportowych, rok później - 206, a w 2011 roku nabywców znalazły 342 samochody, co dało 70-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim.

Generalny dyrektor biura sprzedaży Lamborghini w strefie Azji i Pacyfiku, Christian Mastro, stwierdził: "W ostatnich latach nastąpiło pewne załamanie tempa wzrostu sprzedaży aut tej marki z powodu spowolnienia tempa wzrostu gospodarki chińskiej. Patrząc z dłuższej perspektywy, rynek chiński ma jednak ogromny potencjał". W 2012 roku Lamborghini planuje kosztowną kampanię marketingową i zwiększy liczbę swoich salonów z 6 do 20 - powiedział.

Dużym zainteresowaniem odbiorców chińskich cieszą się również luksusowe samochody typu SUV. Przewiduje się, że do 2015 roku sprzedaż samochodów marki Porsche Cayenne i Mercedesów GL wzrośnie o 49 procent, czyli osiągnie poziom ponad 265 tys. pojazdów. Tempo wzrostu jest zatem o 18 proc. większe niż planowany wzrost produkcji obu firm.

Do tej pory największym odbiorcą luksusowych limuzyn i eleganckich samochodów sportowych byli politycy, prominentni biznesmeni i sławni artyści. Dołączyli do nich obecnie nowobogaccy milionerzy z Chin, Rosji, Indii i Republiki Południowej Afryki. Tym samym punkt ciężkości znaczenia rynku sprzedaży przeniósł się na Wschód.

Generalny Dyrektor Rolls-Royce'a, Torsten Mueller-Oetvoes zapowiedział: "Doceniając znaczenie nowo rosnących rynków, firma Rolls-Royce planuje badania nad samochodem przeznaczonym specjalnie na rynek chiński i rosyjski".
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 608 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP