PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W Lipsku trwa już produkcja Panamery Sport Turismo

Autor: WNP.PL (PIM)
27-07-2017 20:28
W Lipsku trwa już produkcja Panamery Sport Turismo
Fot. mat. pras.

Na potrzeby nowego modelu Porsche zainwestowało w fabrykę 500 mln euro, m.in. w nowy zakład karoserii (o powierzchni 56 tys. mkw), lakiernię oraz centrum jakości. W sumie dotąd zainwestowano w zakład 1,3 mld euro. Była to już czwarta rozbudowa w historii zakładu, który powstał na początku XIX wieku – start produkcji miał miejsce w lipcu 2002 roku.

Ubiegłoroczna rozbudowa pozwoliła przenieść do Lipska produkcję nadwozi Panamery. Od 2009 roku nadwozia (tzw. body-in-white) były produkowane i malowane w Hanowerze, a potem przewożone do Lipska na montaż. Obecnie pełny proces produkcyjny Panamery odbywa się w Lipsku.
Przy produkcji Porsche Panamera, zbudowanego na bazie elastycznej platformy Modular Standard Toolkit (MSB), na zmianę pracuje tu około 200 pracowników i 475 robotów. Udział produkcji własnej przekracza 90 proc. Cała karoseria samochodu wykonana jest z aluminium. W sumie nadwozie Panamery w 45 proc. składa się z aluminium. Nadwozie pojazdu powstaje z 430 osobnych części. Do produkcji wszystkich modeli w zakładzie wykorzystywanych jest codziennie 1,7 mln części.

Części Panamery są łączone w różnych procesach mechanicznych i technologicznych. Model ten ma o połowę mniej punktów spawania niż Macan. W zamian do produkcji każdego nadwozia używa się 600 wkrętów FSD, które nie wymagają wcześniejszego nawiercania elementów mocowanych i w optymalny sposób łączą stal z aluminium. Ponadto stosuje się tu nitowanie przez tłoczenie, laserowe spawanie aluminium oraz toxowanie (łączenie przez przetłaczanie). Kolejną metodą jest falcowanie rolkowe, wykorzystywane do połączenia paneli bocznych z nadwoziem. - Aby uzyskać odpowiednie połączenie lekkich paneli bocznych z aluminium i wysokowytrzmałej blachy stosowanej w konstrukcji nadwozia, technologię falcowania rolkowego stosujemy razem z klejeniem – mówi Beerhalter. Każdy egzemplarz nowego Porsche Panamera ma około 200 metrów połączeń klejowych.

W Lipsku powstają trzy modele: Macan, Cayenne i Panamera. W ubiegłym roku fabryka wyprodukowała łącznie 158 432 samochody. Wykorzystało więc w pełni swoje zdolności produkcyjne, które według Porsche wynoszą 150 tys. samochodów, licząc po 650 aut zjeżdżających dziennie z taśm produkcyjnych przy trzyzmianowej pracy fabryki.

 Nowe wydziały spowodowały zatrudnienie 600 nowych pracowników i przekroczenie liczby 4000 osób pracujących w zakładzie. Obok nich pracuje tam 948 robotów w zakładzie karoserii, lakierni i na montażu.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 349 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

788 854 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP