Producenci i dealerzy prześcigają się w obniżkach, by zwiększyć sprzedaż w czasach kryzysu - pisze "Rzeczpospolita".
Jak czytamy w dzienniku, ze zniżką można już nawet kupić auta z tego roku. Np. o kilka tysięcy złotych mniej można zapłacić za auta Renault. Taka polityka przynosi efekty. Odczuł to Fiat, któremu ekorabaty (3-15 tys. zł) podniosły sprzedaż, odczuwa też Hyundai, który wprowadził 6 tys. zł rabatu na swój sztandarowy model i30 i w czerwcu sprzedaż aut koncernu wzrosła o 27 proc.
Co prawda takie zniżki negatywnie odbiją się na wynikach firm motoryzacyjnych, ale lepiej sprzedawać taniej, niż w ogóle.
Zniżki wprowadzają nawet producenci luksusowych aut. Jak pisze "Rzeczpospolita", za Porsche 911 Turbo Cabrio można zapłacić o ponad 47 tys. zł mniej. Nie oznacza to jednak, że ekskluzywny model stał się tani. Cena wyjściowa to 192 tys. euro.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.