Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W nowym roku wiele samochodów powinno być tańszych

Autor: Rzeczpospolita
31-12-2007 11:18
W nowym roku wiele samochodów powinno być tańszych

Niemal wszystkie koncerny samochodowe obecne w Polsce zapowiadają zwiększenie swojego udziału w rynku. Mogą to zrobić, albo obniżając ceny, albo bogaciej wyposażając auta

Zestawienie zrobiła Rzeczpospolita. W salonach samochodowych dilerzy zaczynają robić miejsce na nowe pojazdy. Podstawowe narzędzie to wyprzedaże - obniżka o 15 - 20 % to norma, bo i w ciągu roku można było taką zniżkę wynegocjować.
"Rz" cytuje Wojciecha Drzewieckiego z Samaru: - Nadchodzący rok będzie pierwszym, kiedy ceny będą obniżone oficjalnie.

Niemiecki producent luksusowych pojazdów Audi już poinformował o wprowadzeniu niższych cen. To samo, choć bez rozgłosu, zrobił prowadzący zachowawczą politykę cenową Volkswagen. Ponieważ obydwie marki należą do tego samego koncernu, można się spodziewać także obniżek cen Seatów i aut Skody. Tym bardziej że Skoda nie będzie miała ani jednego całkowicie nowego modelu. Od lutego jednak co trzy miesiące będzie wprowadzała na rynek zmienione wersje Fabii, Superba i Octavii.

Politykę cenową zmienia Opel. - Następca Vectry - model Insignia - będzie autem wyjątkowo dobrze wyposażonym, tak jak pojazdy o klasę wyższe - to zapowiedź rzecznika Opel Polska, Przemysława Byszewskiego, który nie ukrywa, że koncern zmierza w ten sposób powrócić do segmentu aut luksusowych. Nowa Zafira produkowana w Gliwicach i w Bochum z silnikiem 1,6 Ecotec kosztuje tyle samo co poprzednia, słabsza i mniej nowoczesna. Tańszy powinien być również Aveo od Chevroleta, a to dlatego, że po pierwsze kurs wymiany koreańskiego wona nie rośnie tak szybko jak złotego, po drugie zaś - unowocześniony model będzie wyjeżdżał z fabryki na Żeraniu, a więc nie będzie obciążony cłem.

Fiat w 2007 roku odnotował 14% wzrost sprzedaży pisze Rzeczpospolita. - W 2008 r. oczekujemy zwyżki o 21%, m.in. dzięki wprowadzeniu nowych modeli, takich jak Croma, 500, Lancia Musa oraz Alfa Junior - mówi Bogusław Cieślar, rzecznik Fiata Auto Poland. Prezes koncernu, Sergio Marchionne złości się, kiedy słyszy pytania o problemy związane z marną jakością pojazdów koncernu. Dla modelu Bravo powstał specjalny program gwarancyjny (3 lata albo milion km przebiegu) i zastąpił, wymyślony przez Marchionnego dla Polski, kredyt "baby boom", w którym spłaty rat przejmowała na siebie firma ubezpieczeniowa, gdy parze właścicieli urodziło się dziecko. Natomiast dla "500" został stworzony 5-letni program assistance, pokrywający wszystkie koszy naprawy auta, łącznie z kosztami dojazdu taksówką.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

32 526 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

727 008 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 958 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP