PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W stronę automatyzacji. Volkswagen Poznań unowocześnia produkcję

Autor: wnp.pl (PIM)
27-10-2017 19:58 |  aktualizacja: 27-10-2017 20:34
W stronę automatyzacji. Volkswagen Poznań unowocześnia produkcję

Musimy wykonać skok technologiczny, bo niektóre instalacje w Antoninku mają już 15 lat – mówi Jens Ocksen, prezes Volkswagen Poznań.

Fot. Materiały prasowe

Musimy wykonać skok technologiczny, bo niektóre instalacje w Antoninku pochodzą z roku 2003... Wymagają modernizacji, a wraz z tym przeszkolenia ludzi, którzy będą je obsługiwać. Ta ofensywa szkoleniowa należy do największych wyzwań, przed którymi stoimy – mówi Jens Ocksen, prezes Volkswagen Poznań.

  • Przeliczając synergie na oszczędności personelu możemy mówić o liczbie 150-200 osób.
  • Połowa kadry menedżerskiej we Wrześni pochodziła z Poznania, co pozwoliło obniżyć koszt rozruchu Craftera.
  • Volkswagen Poznań chce w spawalni Antoninka osiągnąć automatyzację na poziomie 60 proc.

Jak pan ocenia rynek samochodów użytkowych w Polsce?

– Rynek lekkich samochodów użytkowych, który my jako VW Poznań obsługujemy, znajduje się  w fazie rozwoju - i nadal będzie się silnie rozwijał. Przykładowo,  jeżeli chodzi o dostarczanie paczek odnotowujemy dziś dostawy na poziomie 5 mld rocznie -  a ta wielkość się podwoi. Rozwijają się usługi dostawy zamówionych towarów pod drzwi domu. W ostatnim czasie dotyczy to także rynku spożywczego. To wszystko powoduje, że rynek lekkich aut dostawczych oceniamy jako bardzo rozwojowy.

Jak zmienia się miks silników, w którym do niedawna najważniejsze były diesle?

– Duże zamieszanie w branży motoryzacyjnej powodują teraz silniki elektryczne. My także będziemy się chcieli przestawić na napędy elektryczne, czemu daliśmy przykład, wprowadzając elektrycznego Craftera. Musimy być jednak świadomi, że mamy dwie grupy klientów.

Jedna w głównej mierze porusza się w centrach miast i w ciągu dnia pokonuje mało liczbę kilometrów.
Druga korzysta z lekkich samochodów użytkowych, które wykonują dalekobieżne trasy, np. z Warszawy do Brukseli czy kursują między Hamburgiem a Monachium. Ten rodzaj transport umożliwia obecnie przede wszystkim silnik dieslowski, gdyż czas ładowania baterii samochodów elektrycznych jest jeszcze bardzo długi.

W branży motoryzacyjnej wiele mówi się o silnikach elektrycznych. Proszę jednak sobie wyobrazić  Poznań, w którym jest dziś 35 proc. samochodów elektrycznych... Jak miałoby wyglądać ładowanie? Czy właściciele aut zrzucaliby kabel z okna trzeciego piętra? Trzeba koniecznie mówić o infrastrukturze do ładowania, bo o niej nieco się zapomina.

Duże znaczenie będzie miała polityka miast i ich podejście do emisji. Centra niektórych ośrodków miejskich zamykają się dla aut spalinowych, co może przyspieszać przejście w stronę samochodów o niskiej emisji. Każda zmiana wymaga jednak czasu na przestawienie się.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 891 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 911 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP