W tym mieście powstaje największa flota wodorowych samochodów Toyoty

W tym mieście powstaje największa flota wodorowych samochodów Toyoty
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W Hamburgu na północy Niemiec powstaje największa na świecie flota samochodów Toyoty napędzanych ogniwami paliwowymi - poinformował we wtorek japoński koncern. Odbiorcą pojazdów jest niemiecki serwis ridesharingowy CleverShuttle, który zamówił 35 egzemplarzy.

  • CleverShuttle to założony 3 lata temu startup, który działa od 2016 roku w Berlinie, Lipsku i Monachium.
  • Jedną z ważniejszych grup klientów serwisu są pasażerowie pociągów, chcący skorzystać z transportu na stację kolejową lub ze stacji.
  • CleverShuttle wybrał technologię ogniw paliwowych Toyoty do swojej floty w Hamburgu.

Do tej pory CleverShuttle otrzymało 20 samochodów, pozostałe mają dotrzeć w najbliższych miesiącach. Serwis korzysta tylko z wodorowych samochodów Mirai.

CleverShuttle to założony 3 lata temu startup, który działa od 2016 roku w Berlinie, Lipsku i Monachium. Zbudowany przez niego system łączenia kierowców firmy z kilkoma klientami naraz poprzez aplikację mobilną działa dzięki innowacyjnemu algorytmowi - podkreślono w komunikacie.

Czytamy w nim też, że jedną z ważniejszych grup klientów serwisu są pasażerowie pociągów, chcący skorzystać z transportu na stację kolejową lub ze stacji. Dzięki aplikacji mobilnej grupa osób, które zmierzają w podobnym kierunku, zostanie przewieziona jednym samochodem. Koszty przejazdu będą nawet o 40 procent niższe niż taksówki - podkreślono.

- Bardzo nas cieszy, że CleverShuttle wybrał technologię ogniw paliwowych Toyoty do swojej floty w Hamburgu. To dowodzi, że transport samochodowy, ochrona klimatu i dbanie o czystość powietrza mogą iść w parze. Razem z CleverShuttle stworzyliśmy relację opartą na innowacyjności i przemyślanych technologiach - ocenia szef Toyoty w Niemczech Tom Fux.

- Chcemy, aby po ulicach poruszało się jak najwięcej bezemisyjnych samochodów. Wodór i ogniwa paliwowe stanowią istotną alternatywę dla aut elektrycznych, komplementarną wobec nich. W ostatnich miesiącach liczba publicznych stacji tankowania wodoru niemal się podwoiła - powiedział parlamentarny sekretarz stanu przy ministrze transportu Niemiec Enak Ferlemann.

Mirai to średniej wielkości sedan, który zadebiutował w Europie w 2015 roku. Jest napędzany ogniwami paliwowymi, które na pokładzie auta produkują prąd do zasilania silnika elektrycznego o mocy 154 KM. Energia powstaje w wyniku reakcji wodoru i tlenu w obecności katalizatora, a jej jedynym produktem ubocznym jest woda.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W tym mieście powstaje największa flota wodorowych samochodów Toyoty

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!