XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Warsztatom samochodowym zależy na wsparciu marketingowym

Warsztatom samochodowym zależy na wsparciu marketingowym
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Tradycyjne promocje odchodzą na plan drugi. Dziś warsztaty i sklepy motoryzacyjne oczekują od producentów i dystrybutorów części zamiennych przede wszystkim wsparcia marketingowego.

Szczególne wskazanie w tym zakresie dotyczy np. programów lojalnościowych (taką potrzebę wyraziło w badaniach 23,3% pytanych), w których za dokonywane zakupy zbiera się punkty, a te z kolei można wymieniać na przykład na narzędzia niezbędne do naprawy coraz bardziej zaawansowanych technicznie samochodów. Dane na ten temat, na podstawie specjalnego badania zebrał MotoFocus.pl.

Zdecydowanie najmniejszym zainteresowaniem cieszą się elementy wpływające na wizualizację warsztatów czy sklepów, takie jak reklamy świetlne, flagi i banery czy plakaty i standy reklamowe.

Trochę to zaskakujące, że przedstawiciele niezależnych warsztatów nie myślą o wyglądzie własnej firmy. Alfred Franke, współwłaściciel MotoFocus.pl: - Ciągle obserwujemy również duże zainteresowanie wszelkiego rodzaju gadżetami, takimi jak zapalniczki, długopisy i inne materiały, promujące dany produkt czy firmę. Zaskakująco niskie jest natomiast zapotrzebowanie na wszelkiego rodzaju akcje promocyjne.
Tylko 11,9% badanych wskazuje ten rodzaj wsparcia za pożądany. Być może jest to efekt pewnego "zmęczenia" promocjami, których jest bardzo wiele, szczególnie u dystrybutorów części zamiennych. Ciągle dużym powodzeniem cieszą się wszelkiego rodzaju premie pieniężne i bonusy przydzielane najczęściej za dokonanie zakupów określonej wartości.

MotoFocus.pl jest firmą specjalizującą się w badaniu rynku części zamiennych do samochodów osobowych i ciężarowych. Specjaliści firmy od 1991 roku koncentrują się na rynku części zamiennych i ta głęboka specjalizacja sprawia, że posiada ona możliwości tworzenia unikalnych raportów dotyczących rynku motoryzacyjnego.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Warsztatom samochodowym zależy na wsparciu marketingowym

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!