Nowy Fiat Panda z fabryki pod Neapolem ma pomóc Fiatowi w zwiększeniu sprzedaży w Europie i wykorzystaniu leżących odłogiem włoskich fabryk - zapowiada firma z Turynu.
W 2010 r. Fiat sprzedał w Unii Europejskiej 1,166 mln aut, o ponad 10% mniej niż rok wcześniej. A udział marki w europejskim rynku aut osobowych spadł do 7,5% z 8,6% w 2009 r. - poinformował szef koncernu Sergio Marchionne na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki. We Włoszech udział Fiata w rynku samochodowym spadł z 32,8 do 30,1% co tłumaczy się głównie sprzedażą aut z montowanymi fabrycznie instalacjami na autogaz i sprężony gaz CNG, czytamy w "Gazecie Wyborczej". Zresztą tak jak inne koncerny w ub.r. koncern z Turynu borykał się ze spadkiem sprzedaży aut w Europie, po gwałtownym wzroście w 2009 r.
Jednak w salonach sprzedaży aut na Zachodzie przybywa kierowców i w drugiej połowie 2011 r. w fabrykach Fiata zacznie się wysyp nowości, dzięki którym włoski koncern chce wzmocnić swoją pozycję w Europie pisze "GW".
W drugiej połowie roku Fiat zacznie produkować nową wersję modelu Panda w zakładach pod Neapolem. - Oczekujemy, że w ciągu kilku lat w miarę poprawy sytuacji rynkowej produkcja tego auta przekroczy 250 tys. sztuk rocznie - zapowiedział Marchionne.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.