Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

We wtorek prace nad ustawą o elektromobilności ma zacząć Senat. Greenway zgłasza uwagi

Autor: wnp.pl (ICH)
15-01-2018 21:06 |  aktualizacja: 15-01-2018 21:07
We wtorek prace nad ustawą o elektromobilności ma zacząć Senat. Greenway zgłasza uwagi

Wszystkie ładowarki udostępniane publicznie mają być podłączone bezpośrednio do sieci OSD, a na przełączenie z sieci wewnętrznych na przykład hoteli do sieci OSD ma być rok.

Fot. Shutterstock.com

Greenway Infrastructure Poland wskazuje, że ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych daje rok na przełączenie ogólnodostępnych ładowarek z sieci wewnętrznych obiektów na sieci operatorów systemów dystrybucyjnych. - Nie ma żadnego powodu, który uzasadniałby takie rozwiązanie - uważa Damian Gadzialski, dyrektor zarządzający Greenway Infrastructure Poland.

  • Z ustawy przyjętej przez Sejm wynika, jak interpretuje Greenway Infrastructure Poland (GIP), że wszystkie ładowarki udostępniane publicznie mają być podłączone bezpośrednio do sieci OSD, a na przełączenie z sieci wewnętrznych na przykład hoteli do sieci OSD ma być rok.
  • Zdaniem Damiana Gadzialskiego, dyrektora zarządzająceg GIP, nie ma żadnego powodu, który uzasadniałby wskazane wyżej rozwiązanie.
  • Ustawa o elektromobilności w wersji przyjętej przez Sejm wymaga także, wskazuje GIP, żeby każdy punkt ładowania rozumiany jako wtyczka/złącze był wyposażony w licznik energii elektrycznej.
  • Problem w tym, jak twierdzi Rafał Czyżewski, prezes GIP, że szybkie ładowarki wykorzystują do ładowania prąd stały, a nie ma liczników, które pozwalają precyzyjnie mierzyć zużycie energii podczas ładowania prądem stałym.
Sejm 11 stycznia br. przyjął ustawę o elektromobilności i paliwach alternatywnych. We wtorek, 16 stycznia b.r., ustawę ma rozpatrywać Komisja Gospodarki Narodowej i Innowacyjności Senatu RP.

Z ustawy przyjętej przez Sejm wynika, jak interpretuje Greenway Infrastructure Poland, że wszystkie ładowarki udostępniane publicznie mają być podłączone bezpośrednio do sieci operatorów systemów dystrybucyjnych ( OSD), a ustawa daje rok na przełączenie ogólnodostępnych ładowarek z sieci wewnętrznych hoteli, centrów handlowych czy zespołów biurowych na sieci OSD.

- Nie ma żadnego powodu, który uzasadniałby takie rozwiązanie. Ładowarka przyłączona do sieci wewnętrznej na przykład centrum handlowego czy do sieci OSD działa tak samo. Proces zamiany sieci, do której przyłączone są istniejące już ładowarki będzie czasochłonny, kosztowny i w wielu przypadkach niewykonalny, co oznacza, że o ile nie dojdzie do zmiany przepisów, to wiele ładowarek przyłączonych do sieci wewnętrznych obiektów budowlanych będziemy musieli po prostu wyłączyć po roku od wejścia ustawy w życie - ocenia Damian Gadzialski, dyrektor zarządzający Greenway Infrastructure Poland.

Czytaj także: Polski Alarm Smogowy: Ustawa o elektromobilności została popsuta w Sejmie

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

32 526 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

727 008 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 958 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP