PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Większa sprzedaż autobusów

Autor: PAP
17-10-2007 20:01

W ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku na polskim rynku sprzedano 961 autobusów, o 85 sztuk czyli 9,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - podała firma Infobus, monitorująca rynek.

Zdaniem analityków Infobusa, tegoroczną, wysoką sprzedaż napędza w zasadzie tylko jeden segment rynku - autobusów miejskich.
Potwierdzeniem tego są wyniki firmy Solaris Bus&Coach, która od kilku lat zajmowała pozycję lidera w segmencie autobusów miejskich. W tym roku, w związku z dużymi zamówieniami polskich miast, spółka osiągnęła najlepszy w swej historii wynik, czyli 262 pojazdy sprzedane w ciągu trzech kwartałów. Dało jej to zdecydowane prowadzenie w rankingu sprzedaży rynku autobusów. Po raz pierwszy od lat pozycję lidera stracił Autosan, który prowadził w tym rankingu od początku lat 90.

Łącznie w ciągu 9 miesięcy br. sprzedano w Polsce 562 autobusy miejskie, co oznacza wzrost w porównaniu z analogicznym okresem w 2006 r. o 141 sztuk (+ 33,49 proc.).

Eksperci Infobusa przewidują, że realizacja wszystkich tegorocznych przetargów zamknie się na koniec roku sumą ok. 720 sprzedanych pojazdów. Dla porównania w całym 2006 r. sprzedano 603 autobusy miejskie, a jeszcze rok wcześniej - tylko 392.

Prym wśród największych klientów wiedzie MZA Warszawa, które odebrało w tym roku 150 nowych autobusów. Następne miejsce zajmują prywatni przewoźnicy: PKS Grodzisk Maz. - 57 sztuk i Mobilis - 52 sztuki, którzy wygrali przetargi zorganizowane przez stołeczny ZTM. Ponadto MPK Kraków zakupiło 38 autobusów, PKM Sosnowiec - 35 i MPK Łódź - 31.

Wzrost sprzedaży miał miejsce tylko w segmencie autobusów miejskich. Spadek natomiast dotknął m.in. strategiczny segment autobusów międzymiastowych - sprzedano ich 45, o 13,59 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. To - zdaniem specjalistów z Infobusa - efekt znaczącego ograniczenia zakupów przez najważniejszych klientów w tej kategorii czyli przedsiębiorstwa PKS.

Tendencja spadkowa panuje również w segmencie autobusów turystycznych, gdzie sprzedano 108 autokarów, o 11 mniej niż przed rokiem (- 9,24 proc.).

Jedyny segment na autobusowym rynku, w którym nie nastąpiła żadna zmiana to autobusy szkolne. Tu o wielkości dostaw decyduje właściwie tylko Ministerstwo Edukacji i Sportu. Zdaniem ekspertów Infobusa, po wielu próbach w tym roku prawdopodobnie uda się zrealizować przetarg na dostawę 47 gimbusów. Prawdopodobnie wszystkie pojazdy do końca roku dostarczy Autosan.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 501 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

777 996 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP