BMW i rozszerza ofertę w zakresie kompaktowych samochodów elektrycznych BMW i3 i wprowadza latem dodatkową wersję z akumulatorem o większej pojemności.
Większa gęstość energii ogniw litowo-jonowych daje w BMW i3 (94 Ah) pojemność 33 kWh i to przy identycznych rozmiarach akumulatora. Umożliwia to zwiększenie zasięgu w cyklu NEDC o ponad połowę. Zamiast 190 km ma być teraz możliwe pokonanie 300 km. W codziennej eksploatacji, przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych i korzystaniu z klimatyzacji lub ogrzewania, możliwy ma być zasięg do 200 km na jednym ładowaniu. Osiągi hybrydowego synchronicznego silnika elektrycznego o mocy 125 kW / 170 KM pozostają niezmienione; wg deklaraacji BMW i3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 s. Zużycie energii: 12,6 kWh/100 km (NEDC). Oferowane od ponad 2 lat BMW i3 z akumulatorem o pojemności 60 Ah pozostaje w "salonowej" gamie. Obie wersje akumulatorowe będą też nadal występować w wariancie z Range Extenderem - dwucylindrowym silnikiem benzynowym - który podczas jazdy utrzymuje stały poziom naładowania akumulatora, zapewniając dodatkowe 150 km zasięgu (BMW i3 (94 Ah) / BMW i3 (60 Ah): zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 0,6 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 11,3 / 13,5 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 12 / 13 g/km).
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Większy akumulator w elektrycznym BMW i