Wielton w ciągu 2 lat dokona przejęcia lub zbuduje nową fabrykę

Wielton w ciągu 2 lat dokona przejęcia lub zbuduje nową fabrykę
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Największy polski producent przyczep i naczep, spółka Wielton, planuje w tym roku zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych. Dzięki pozyskanym środkom firma chce w ciągu 2 lat dokonać dużego przejęcia w kraju lub za granicą, albo zbudować nową fabrykę, powiedział prezes Włodzimierz Masłowski w wywiadzie dla agencji ISB.

Jak powiedział ISB Masłowski, spółka daje sobie dwa lata na zrealizowanie przejęcia, równocześnie pracuje nad wariantem polegającym na budowie nowej fabryki. W wariancie, w którym firma dokona przejęcia, możliwa jest jedna duża transakcja, albo kilka mniejszych.

Masłowski powiedział, że w grę wchodzi zakup krajowego rywala, albo firmy zagranicznej. Dodał, że Wielton zidentyfikował kilkanaście celów ewentualnej akwizycji. Wśród zagranicznych celów przejęć w grę wchodzą spółki z krajów, które Wielton uważa za strategicznie ważne, a więc Rosji, Ukrainy, albo Rumunii.

Jeśli Wielton nie sfinalizuje przejęcia, zbuduje nową fabrykę. Według Masłowskiego, tu również w grę wchodzi lokalizacja w Polsce, albo na wschodzie Europy.

W czerwcu "Dziennik Łódzki" oceniał, że Wielton będzie chciał pozyskać z rynku kilkadziesiąt milionów złotych. Część przeznaczy na budowę sieci sprzedaży, a część na dalszą modernizację swojej fabryki w Wieluniu.

Jak powiedział Masłowski, debiut giełdowy odbędzie się na przełomie III i IV kwartału. Prospekt emisyjny został już złożony w Komisji Nadzoru Finansowego.

W 2006 roku przychody Wieltonu wyniosły 278 mln zł. Masłowski poinformował, że w I połowie tego roku przychody ze sprzedaży wyniosły 181,69 mln zł, co oznacza 40-proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Wielton chce wprowadzić do swojego zakładu w Wieluniu nowe technologie lakiernicze oraz spawalnicze. Chce też zwiększyć ofertę o nowe produkty, oraz ponownie wprowadzić produkty, z których zrezygnowała wcześniej. Należą do nich systemy wymienne, przyczepy z obrotnicą oraz innymi modyfikacjami, a także nowe typy wywrotek.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!