Włochy. Marketingowe sposoby na kryzys motoryzacyjny

Włochy. Marketingowe sposoby na kryzys motoryzacyjny
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Bezpłatna kolacja w restauracji, duże zniżki za dyplom ukończenia uczelni z wyróżnieniem, bony na paliwo - takimi ofertami koncerny i salony samochodowe starają się zachęcić do zakupu auta we Włoszech, gdzie panuje głęboki kryzys branży motoryzacyjnej.

Gwałtownemu spadkowi liczby sprzedawanych samochodów towarzyszą wysokie ceny paliw, sięgające już 2 euro za litr.

Wielu Włochów ogranicza z powodu wysokich cen paliwa jazdę samochodem i rezygnuje z dojazdu do pracy własnym pojazdem. Stacje benzynowe notują spadek sprzedaży. Podejmowane są zatem wszelkie wysiłki, by nakłonić ludzi do powrotu za kierownicę.

Przekonanie do zakupu samochodu graniczy z cudem - podkreślają analitycy rynku.

Kryzys jest tak ciężki, że dotychczasowe tradycyjne zachęty w postaci odtwarzacza CD czy też nawigacji gratis już nie wystarczają. Teraz - zauważył dziennik "Corriere della Sera" - trzeba wykazać się niezwykłą fantazją.

W ostatnim czasie włoskie media odnotowały inicjatywę jednego z producentów samochodów, który wraz ze swoimi autami oferował bony, uprawniające do zakupu paliwa w cenie 1 euro za litr przez trzy lata i to, jak zapewniono, bez względu na to, ile będzie ono w tym czasie kosztować. Ten sam koncern obecnie usiłuje znaleźć nabywców wśród studentów obiecując wysoką zniżkę przy zakupie samochodu tym, którzy ukończą uczelnię z najwyższą oceną i z wyróżnieniem.

Inny międzynarodowy koncern zapowiedział, że do końca roku zafunduje kolację w restauracji temu, kto przyjdzie do salonu na jazdę próbną jego nowym modelem.

Z kolei koncerny paliwowe szukają sojuszników wśród producentów artykułów codziennego użytku, a nawet banków.

Dzięki temu bony uprawniające do zakupu znacznie tańszego paliwa lub bezpłatnego tankowania stały się jednym z podstawowych narzędzi, mających przyciągnąć klientów. Talony na benzynę i olej napędowy można otrzymać razem z hamburgerem oraz na przykład z dużym opakowaniem pasty do zębów. Sieć włoskich supermarketów daje swoim klientom bezpłatne talony na stację benzynową o wartości 8 euro za każde 50 euro wydane na zakupy.

Jeden z banków losuje każdego dnia talon na benzynę o wartości 100 euro dla jednego ze swoich klientów. Podobne oferty mają firmy ubezpieczeniowe i wypożyczalnie samochodów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Włochy. Marketingowe sposoby na kryzys motoryzacyjny

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!