Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wojna w polisach dla kierowców

Autor: Puls Biznesu
26-03-2008 05:33

Prawie 1 mld zł więcej wydali kierowcy na polisy w 2007 r. niż rok wcześniej. Są zmiany na podium.

15,7 mln polis OC i 4,24 mln AC wykupili w 2007 r. kierowcy. To o 900 tys. i 300 tys. więcej niż przed rokiem. Ubezpieczyciele zebrali od kierowców 10,94 mld zł, o blisko 1 mld zł więcej niż w 2006 r. Zdaniem ekspertów, dane są dobre tylko z pozoru - pisze "Puls Biznesu".
— Uwzględniając dane o rekordowej sprzedaży aut, wzrost liczby polis nie może dziwić. Jeśli od zebranej składki odliczymy podatek Religi, to okaże się, że wzrost był minimalny. To efekt wojny cenowej — mówi Marcin Broda, ekspert ubezpieczeniowy firmy Ogma.

Na czele stawki bez zmian: liderem jest PZU, a za nim Warta, ale obaj gracze znów się cofnęli. Udział rynkowy PZU spadł w ciągu roku z 52,7 do 48,6 proc., a Warty z 9,81 do 8,96 proc. Do roszady doszło na najniższym stopniu podium: wskoczyła nań STU Ergo Hestia, która zwiększyła udział z 5,45 do 7,2 proc. Awans z piątego na trzecie miejsce to dopiero początek.

— Do 2010 r. chcemy mieć 10 proc. udziału w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych —mówi Joanna Kitowska, rzecznik STU Ergo Hestia.

Zadyszki dostało trzecie w 2006 r. HDI Asekuracja. Wprawdzie zwiększyło przypis, ale tylko o 30 mln zł, przez co jego udział w rynku spadł z 6,92 do 6,6 proc. Dało się wyprzedzić Allianzowi, który zebrał 145 mln zł więcej niż rok wcześniej i z 7,04-procentowym udziałem utrzymał czwarte miejsce.

— Klienci doceniają naszą bardzo dobrą likwidację szkód. Udało nam się pogodzić sprzedaż polis przez agentów z modelem direct — mówi Urszula Stańczak, zastępca dyrektora departamentu ubezpieczeń indywidualnych i komunikacyjnych TU Allianz Polska.

W pierwszej dziesiątce tylko HDI i Uniqa zanotowały spadek udziału w rynku.

Coraz ciekawiej robi się w tle. Na 11. miejscu znalazło się Generali, które w rok niemal podwoiło przypis, co daje mu ponad 2 proc. rynku. W strategii firmy komunikacja gra ważną rolę, więc można się spodziewać, że w tym roku powalczy o miejsce w pierwszej 10. Coraz większy kawałek rynku przypada ubezpieczycielom direct. W 2007 r. zebrali 350 mln zł, wobec 185 mln zł przed rokiem. Lider tego segmentu Link 4 ma już 1,82 proc. rynku komunikacyjnego.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

32 473 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

731 348 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 958 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP