PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wojna w ubezpieczeniach

Autor: Gazeta Wyborcza
18-06-2008 08:48
Wojna w ubezpieczeniach

Towarzystwa ubezpieczeniowe muszą stosować coraz wymyślniejsze, by przyciągnąć do siebie klientów. Na tańsze polisy OC nie ma jednak co liczyć. Mniej zapłacimy za to za autocasco.

Na polskich drogach przybywa nowych i używanych samochodów. Tylko w pierwszych trzech miesiącach tego roku Polacy kupili niemal 87 tys. aut, o prawie 20 proc. więcej niż w tym samym czasie roku ubiegłego. - Jeśli na rynku nie stanie się nic złego, do końca roku Polacy mogą kupić nawet 340 tys. nowych samochodów - mówi "Gazecie Wyborczej" Wojciech Drzewiecki, szef Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego "Samar".
Gdzieś je będą musieli ubezpieczyć. Nic dziwnego, że firmy ubezpieczeniowe prześcigają się w wymyślaniu nowych ofert, by przekonać kierowców do kupna polisy właśnie u nich. Obiecują błyskawiczną likwidację szkód i gwarantują szybki zwrot odszkodowania.

Nowicjusz na polskim rynku - Liberty Direct - decyzję o wypłacie odszkodowania wydaje już w ciągu dziesięciu dni. Z kolei w Generali odszkodowanie za stłuczkę do 4 tys. zł w ciągu dwóch dni trafia na kartę płatniczą Generali Visa. Ubezpieczyciele gotowi są sprzedawać polisy nawet za cenę, jaką zaproponuje klient. Tak robi Allianz Direct w swoim smartcasco. Trzeba jednak uważać, bo im mniejsza składka, tym niższe odszkodowanie dostaniemy - ostrzega "Gazeta".

Wszystko po to, żeby jak najwięcej uszczknąć z ubezpieczeniowego tortu, który na koniec roku może być wart nawet 20 mld zł. Jeszcze w 2007 r. było to aż o 2 mld zł mniej. A chętnych do podziału jest coraz więcej.

- Jeszcze kilka lat temu Polacy nie mieli dużego wyboru, ubezpieczali się w PZU albo w... PZU - powiedział "Gazecie Wyborczej" Damian Ziąber, rzecznik Link4. - Dzięki pojawieniu się na rynku nowych graczy mogą przebierać w ofertach i coraz chętniej z tej możliwości korzystają.

W ostatnich latach do Polski weszli wielcy światowi ubezpieczyciele: AXA, Allianz czy Liberty Direct. I od razu przystąpili do ataku. "Kup OC i AC do 30 proc. taniej" - zachęcał w reklamach Liberty Direct. AXA obiecywała OC tańsze o 300 zł niż u konkurencji. Wszystkich na głowę pobił Allianz, kusząc kierowców "najtańszym OC i AC na rynku".

Rzuconą przez nich rękawicę podniosły inne towarzystwa. W efekcie polisy OC potaniały o kilkanaście procent, i to mimo że wartość wypłacanych odszkodowań wzrosła w tym czasie o kilkanaście procent. Dzisiaj ich ceny należą do najniższych w Europie. Za OC płacimy średnio 100 euro rocznie, podczas gdy w Niemczech jest to 250 euro, a w Luksemburgu - niemal 400 euro. Drożej jest też w innych krajach środkowej Europy, np. Węgrzy płacą za OC 180, a Słowacy 170 euro - wylicza "Gazeta".

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

22 344 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

723 400 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP