Wraca SsangYong

Wraca SsangYong
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Po trudnym okresie w swojej historii, dzięki wysiłkom koreańskiego rządu i koreańskich banków, oraz oświadczeniu o wypracowanym porozumieniu z indyjską grupą kapitałową Mahindra&Mahindra, koreańska marka wraca w pełni sił na rynek europejski.

SsangYong przed końcem roku rozpocznie sprzedaż nowego, kompaktowego SUV’a Korando. Marka będzie reprezentowana w Polsce przez nowego importera - SsangYong Motors Polska - filię belgijskiej Grupy Alcopa, która to Grupa jest także importerem ISUZU D-Max w Polsce.

Oprócz Polski, Alcopa będzie prowadzić dystrybucję marki SsangYong w Niemczech, Belgii, Luksemburgu, oraz Holandii, jak również kontynuować działania dystrybucyjne w Szwajcarii, rozpoczęte w 2004 r.

Grupa Alcopa to firma rodzinna znana jako dystrybutor pojazdów na rynku krajów Beneluxu. Firma została stworzona w 1937 r. przez Alberta Moorkensa. Na początku zajmowała się produkcją i dystrybucją motocykli. Obecnie Alcopa opiera swoją działalność biznesową na czterech filarach: Alcadis - dystrybucja samochodów, Moteo - jednoślady, EOL - meble biurowe oraz AlcopaImmo - nieruchomości. Obecnie Alcopa zatrudnia ponad 1 600 osób, pracujących w kilku międzynarodowych przedsięwzięciach zarówno na poziomie importera, jak i sprzedaży detalicznej samochodów. W 2009 r. roczny obrót Grupy wyniósł ponad 1 mld euro. Obecnie, Alcopa jest importerem marki Hyundai w Belgii, Luksemburgu i Szwajcarii, Suzuki w Belgii i Luksemburgu oraz Isuzu w krajach Beneluksu oraz Polsce. Alcopa sprzedaje ponad 40 000 nowych aut rocznie.

Jacek Witkowski, dyr generalny operacji Alcopy w Polsce mówi: - Mamy wielkie zaufanie do marki SsangYong. Zarząd tej firmy składa się z ludzi bardzo doświadczonych, o szerokiej wiedzy w zakresie dystrybucji samochodów na skalę międzynarodową. Planowana współpraca z firmą Mahindra&Mahindra otwiera szerokie perspektywy rozwoju oraz tworzenia nowych samochodów. Alcopa posiada szeroką wiedzę w dziedzinie importu oraz sprzedaży detalicznej wielu różnych marek, co zapewnia solidny fundament dla działań w Polsce. W chwili obecnej prowadzimy intensywne prace mające na celu rozpoczęcie dystrybucji w Polsce. Rozwój sieci dealerskiej w pierwszym okresie skupimy na dotychczasowych dealerach SsangYong, ale szukamy także innych firm z branży samochodowej, które pomogą nam dalej rozwijać tę markę w Polsce.

SsangYong Korando zadebiutuje na polskim rynku na przełomie roku. Inżynierowie opracowujący ten model podążali ściśle za najnowszymi trendami na rynkach europejskich. Stylistyka pojazdu opracowana została przez renomowane biuro projektowe Giugiaro we Włoszech. Pierwsza partia samochodów, która pojawi się w Europie, posiadać będzie 175 KM silnik Diesla. Natomiast kilka miesięcy później zadebiutuje wersja o niższej mocy. W planach jest także 2-litrowa jednostka benzynowa.

Jacek Witkowski dodaje: - Korando pozycjonowany jest w dynamicznie rozwijającym się segmencie samochodów wielofunkcyjnych, o wytrzymałym samonośnym nadwoziu, kompaktowych wymiarach i napędzie na cztery koła.

Finalizacja umowy pomiędzy SsangYong a Mahindra&Mahindra planowane jest na koniec 2010 r. Tym samym wiodący indyjski producent samochodów stanie się udziałowcem większościowym. W swojej ojczyźnie Mahindra jest liderem rynkowym w produkcji pick-upów oraz SUVów. Firma Mahindra została założona w 1945 roku. Na początku zajmowała się produkcją jeepów na licencji Willys. Od tego czasu biznes ten rozrósł się do rozmiarów grupy o obrotach wynoszących 7,1 miliarda dolarów z ponad 100 000 zatrudnionych pracowników na całym świecie. Główne dziedziny prowadzenia działalności gospodarczej to produkcja samochodów i traktorów oraz rozwój informatyki. Firma Mahindra jest także aktywna w dziedzinie usług finansowych, rozwoju infrastruktury, turystyki, handlu i logistyki. Mahindra została niedawno udziałowcem większościowym spółki REVA Electric Car Co Ltd. (Mahindra REVA), stając się tym samym ważnym graczem w dziedzinie samochodów elektrycznych.

Jacek Witkowski: - Przejęcie firmy SsangYong przez koncern Mahindra to bardzo pozytywne wydarzenie dla obydwu stron. SsangYong uzyskuje nową swobodniejszą przestrzeń finansową umożliwiającą dalszy rozwój gamy Korando, a przede wszystkim nowych modeli. Mahindra zaś zapewnia sobie dostęp do międzynarodowej sieci dystrybucji SsangYonga oraz zyskuje dostęp do know-how w zakresie konstrukcji nowoczesnych pojazdów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wraca SsangYong

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!