Nowa klasa E Mercedesa jest pierwszym na świecie samochodem, w którym reflektory główne nieprzerwanie dostosowują się do aktualnej sytuacji na drodze. System, opracowany wspólnie przez inżynierów Daimlera i Helli, ma zapewniać odpowiednie oświetlenie drogi we wszelkich warunkach, bez oślepiania innych użytkowników szosy.
System nazywany "high-beam assistant" (asystent świateł drogowych) wykorzystuje kamerę na przedniej szybie do wykrywania pojazdów nadjeżdżających z przeciwka lub jadących w tym samym kierunku i kontroluje reflektory w taki sposób, że strumień światła kończy się przed wykrytymi innymi pojazdami. W ten sposób zasięg strumienia światła wytwarzanego przez lampy główne może być sterowany i zmieniany w sposób płynny i ciągły w zakresie od przepisowych dla świateł mijania 65 m aż po imponujące nawet dla nowoczesnych lamp drogowych 300 m. Kiedy droga jest pusta, system automatycznie włącza maksymalny zasięg, ale jeśli kamera wykryje innych użytkowników drogi w odległości do 800 m, zasięg lamp w ciągu milisekund zostaje odpowiednio dostosowany. System jest aktywny powyżej prędkości 55 km/h.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.