PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wyczynowe Infiniti w Poznaniu

Autor: wnp.pl (PIM)
06-04-2017 08:43
Wyczynowe Infiniti w Poznaniu
Fot. mat. pras. Infiniti
Fot. mat. pras. Infiniti Fot. mat. pras. Infiniti Fot. mat. pras. Infiniti Fot. mat. pras. Infiniti

Podczas Poznań Motor Show Infiniti pokaże Q60 w wersji Project Black S. Zespół stylistów w InfinitiDesign London stworzył, inspirowaną przez Formułę 1, interpretację sportowego coupe jako wizję wyczynowej hybrydy, wykorzystującej technologie Formuły 1.

Project Black S to wspólne przedsięwzięcie Infinitioraz partnera w Aliansie Renault-Nissan, Renault Sport Formula One Team. W roku 2016 Infinitipostanowiło zostać partnerem technicznym zespołu Renault Sport Formula One. Opierając się na doświadczeniach zdobytych podczas opracowywania hybrydowych zespołów napędowych, Infinitiwsparło skonstruowanie przez Renault Sport Formula One Team układu napędowego dual-hybrid z systemem odzyskiwania energii ERS.
Pozwoliło to z kolei Infiniti sięgnąć do innych możliwości tego zespołu, np. związanych z aerodynamiką czy wykorzystaniem zaawansowanych materiałów kompozytowych, a także zbadać możliwości wprowadzenia po raz pierwszy do seryjnych samochodów szosowych systemu ERS inspirowanego Formułą 1. Technologia ta oparta jest na dwóch typach modułów silnik-generator (MGU) oraz oczywiście akumulatorach. System ERS stosowany przez Renault Sport Formula One opiera się na układzie MGU-K dla potrzeb gromadzenia energii kinetycznej pozyskiwanej z hamowania, a także MGU-H – zintegrowanym z turbosprężarką – który pozyskuje energię z wysokiej temperatury gazów spalinowych. Energia pozyskiwana przez każdy z modułów jest przechowywana w bateriach litowo-jonowych wysokowydajnych i szybkowyładowczych, by przy sygnale zapotrzebowania na nią błyskawicznie sprawić, że wał korbowy i turbina doładowania będą obracać się szybciej. W samochodzie zastosowano  trzylitrowy silnik V6 twin-turbo, a technologia hybrydowa pozwoliła zwiększyć jego osiągi o 25 proc.

Kolejnym elementem jest zoptymalizowana aerodynamicznie stylistyka. Podkreślające potencjał wyczynowy modelu Black S zastosowanie karbonu pozwoliło stworzyć ultracienkie, podobne do ostrzy formy stylistyczne, niemożliwe do realizacji z użyciem konwencjonalnych materiałów, jak metal czy włókno szklane. Wielki przedni spliter, tylny dyfuzor, błotniki i spoilery progowe są wykonane z włókna węglowego, by obniżyć masę i poprawić siłę docisku, podczas gdy ultracienkie „ostrza” w progach przed tylnymi kołami kanalizują opływ powietrza wokół dolnej części nadwozia. Wielkie, stałe skrzydło tylne – również wykonane z karbonu – zamocowano na pokrywie bagażnika, by w miarę wzrostu prędkości zwiększać docisk aerodynamiczny. Większe wloty powietrza z przodu skuteczniej kanalizują chłodzące powietrze do wnętrza komory silnika i hamulców, a nowe wloty w masce lepiej pomagają odprowadzać powietrze gorące. Tył nadwozia uformowano tak, by cyrkulujące wokół, pod i wewnątrz nadwozia powietrze mogło się wydostać w jak najszybszy i najwydajniejszy sposób.

Na razie to tylko prototyp, ale kto wie, czy część zastosowanych w nim rozwiązań nie trafi do bardziej sportowych wersji kolejnych modeli Infiniti.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


28 028 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 765 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP