Ogumienie do lżejszych samochodów cieszy się nieco mniejszym powodzeniem niż w poprzednich latach wskazują dane European Tyre and Rubber Manufacturer's Association (ETRMA. Mimo, że wystąpił spadek sprzedaży o 10%, czyli o 140 mln sztuk, poziom sprzedaży w ostatnim okresie lekko się "odbił".
W trudnej sytuacji dobrze radzą sobie polscy dystrybutorzy. Dane ETRMA wskazują, że w Polsce do końca sierpnia br. sprzedano ponad 7,65 mln szt. opon "osobowych" i "dostawczych". To więcej o 1,2% niż przed rokiem. Jerzy Mendala, dyr handlowy Continental Opony Polska wskazuje, że sprzedaż opon letnich w tym czasie skurczyła się o 7% i wyniosła 4,6 mln sztuk, natomiast opon zimowych wzrosła o 20%, sięgając 2,9 mln szt. Z racji, że dane ETRMA nie uwzględniają opon importowanych z Chin należy sądzić, że rzeczywista sprzedaż w Polsce jest o 10-15% wyższa. Jerzy Mendala spodziewa się, że na koniec 2009 roku sprzedaż opon w Polsce spadnie o 4% i wyniesie 9,3 mln sztuk, a wg standardów ETRMA uplasuje się na poziomie 11,1 mln szt.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Wyhamowuje spadek sprzedaży opon